Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Естетична еволюція проектної діяльності в контексті художньої культури ХХ-ХХІ століть

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Барна, Наталія Віталіївна
dc.date.accessioned 2023-04-21T11:40:08Z
dc.date.available 2023-04-21T11:40:08Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Барна, Наталія Віталіївна. Естетична еволюція проектної діяльності в контексті художньої культури ХХ-ХХІ століть : дис. ... докт. філос. наук : 09.00.08 – естетика / Барна Наталія Віталіївна ; наук. консультант Легенький Юрій Григорович ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 406 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39951
dc.description.abstract Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософських наук за спеціальністю 09.00.08. – естетика. – Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. – Київ, 2016. Дисертація є естетико-філософським дослідженням художньої культури ХХ – ХХІ століть як системної цілісності сучасних культурних практик – архітектури, дизайну, моди, реклами. Інтегративним естетичним епіцентром формотворчих інтенцій у межах візуального повороту визначається дизайн. Подано аналіз історіографії проблеми, визначено естетичну специфіку художньої та проектної діяльності в контексті розвитку візуальних арт-практик. Охарактеризовано пріоритети збереження та розвитку формотворчого потенціалу проектної діяльності як чиннику розвитку візуальної культури. Розглянуто специфіку аксіологічних і діалогічних концепцій художньої культури. Зроблено висновок, що деконструкція як формотворчий чинник постмодерністської культури є наскрізним принципом формування композиційної єдності твору в архітектурі та дизайні. Визначено антропо-екологічні виміри архітектури, моди, дизайну, реклами як сучасних практик культури. Здійснено естетичний аналіз комунікативно-інформаційної сфери дизайну й візуальних мистецтв. Визначено естетичну специфіку рекламного повідомлення та феноменологію сприйняття естетичного середовища. Наявна реконструкція стилетворчих настанов художньої культури ХХ – ХХІ століть у рамках стилю модерн, авангарду, постмодернізму. Естетичні інгредієнти культури постмодернізму охарактеризовані як синтез мистецтв та як певна екосистема. Здійснено порівняльний естетичний аналіз дизайнерських технологій у контексті еволюції проектних парадигм та генеративних тенденцій розвитку дизайнерської діяльності. uk
dc.description.abstract Thesis for doctor of philosophy degree in speciality 09.00.08 – Аesthetics. – National Pedagogical Dragomanov University. – Kyiv, 2016. The thesis is an aesthetic and philosophical research of artistic culture of ХХ – ХХІ ages as system integrity of modern cultural practices – architecture, design, fashion, advertising. Integrative aesthetic epicentrum of formative intentions within visual turn determined by design. The analysis of historiography problems defined aesthetic specificity of art and design in the context of visual art practices. Characterized priorities for conservation and development of formative potential project activity, as the factor of visual culture. It was considered the specificity axiological concepts of dialogue and culture. It is concluded that deconstruction as a formative factor postmodern culture is a through principle of forming compositional unity work in architecture and design. It was determined anthropo-environmental dimensions of architecture, fashion, design, advertising as contemporary practices culture. Aesthetic analysis of communicative and information sphere of design and visual arts had done. It was defined the aesthetic specific of advertising messages and phenomenology of perception of the aesthetic environment. Available reconstruction of creative style guidelines artistic culture of the XX - XXI centuries as part of the Art Nouveau style, avant-garde, postmodernism. The aesthetic culture of postmodern ingredients described as a synthesis of art and as a kind of ecosystem. The comparative analysis of aesthetic design technology in the context of the evolution of design paradigms and generative trends of the design activity. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject художня культура uk
dc.subject дизайн uk
dc.subject мода uk
dc.subject реклама uk
dc.subject проектна діяльність uk
dc.subject патерн uk
dc.subject гештальт uk
dc.subject знак uk
dc.subject символ uk
dc.subject art culture uk
dc.subject design uk
dc.subject fashion uk
dc.subject advertising uk
dc.subject design activity uk
dc.subject pattern uk
dc.subject gestalt uk
dc.subject sign uk
dc.subject symbol uk
dc.title Естетична еволюція проектної діяльності в контексті художньої культури ХХ-ХХІ століть uk
dc.title.alternative Design in context of artistic culture of ХХ – ХХІ centuries uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 008 : 312.421


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу