У дисертації вперше системно обґрунтовано теоретичні та методичні засади розвитку літературознавчої компетентності майбутніх учителів української мови і літератури. Розкрито літературознавчу компетентність як особистісно-професійний феномен, що інтегрує індивідуально-особистісні (мотиви, цінності, ставлення, філологічні здібності, естетичний смак) і професійно-діяльнісні (знання, вміння,
навички) якості, які забезпечують готовність виконувати літературознавчу діяльність
як підґрунтя самореалізації. Обґрунтовано розвиток літературознавчої компетентності як спеціально організованого процесу, що через взаємодію реципієнта з літературними творами на інтелектуально-змістовому, емоційно-виражальному і художньо-творчому рівнях сприяє становленню студента як творчого фахівця.
This thesis is a complex research devoted to the scientific problem of future language and literature teachers’ literary competence development in the process of their training in higher educational institutions in the context of modern educational paradigms. The author
defined, proved and introduced in the educational process of pedagogical universities
theoretical and methodological foundations for forming and developing future teacher of the Ukrainian language and literature literary competence, which are recorded in the author’s model of formation and development system of the studied phenomenon.