Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування психологічної готовності вчителів до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Буйняк, Мар'яна Геннадіївна
dc.date.accessioned 2023-04-19T10:33:45Z
dc.date.available 2023-04-19T10:33:45Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Буйняк, Мар'яна Геннадіївна. Формування психологічної готовності вчителів до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 – спеціальна психологія / Буйняк Мар'яна Геннадіївна ; наук. керівник Матвєєва Марія Петрівна ; Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. - Кам'янець-Подільський, 2019. - 322 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39883
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячене проблемі формування психологічної готовності педагогів закладів загальної середньої освіти до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізовано стан проблеми у загальній та спеціальній психолого-педагогічній літературі, окреслено сутність поняття «психологічна готовність вчителя до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами»; обґрунтовано структуру психологічної готовності вчителів до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, визначено критерії, показники та рівні її сформованості; розроблено, апробовано та підтверджено ефективність тренінгової програми, спрямованої на фомування психологічної готовності педагогів до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами; доведено позитивний вплив психологічної готовності вчителя на соціально-психологічний клімат в інклюзивному класі та соціальний статус учнів з особливими освітніми потребами у ньому. uk
dc.description.abstract Dissertation is devoted to the problem of formation of psychological readiness of teachers of secondary educational institutions to inclusive education of children with special educational needs. The state of the problem in the general and special psychological and pedagogical literature is analysed, the essence of the concept "psychological readiness of the teacher to inclusive education of children with special educational needs" is determined; the structure of psychological readiness of teachers for inclusive education of children with special educational needs is substantiated, criteria, indicators and levels of its formation are determined; the effectiveness of a training program aimed at forming the psychological readiness of teachers to inclusive education of children with special educational needs has been developed, tested and validated; the positive influence of the teacher's psychological readiness on the social and psychological climate in the inclusive class and the social status of pupils with special educational needs in it have been proved. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject психологічна готовність uk
dc.subject вчителі закладів загальної середньої освіти uk
dc.subject інклюзивне навчання uk
dc.subject діти з особливими освітніми потребами uk
dc.subject тренінгова програма uk
dc.subject соціально-психологічний клімат uk
dc.subject інклюзивний клас uk
dc.subject psychological readiness uk
dc.subject teachers of secondary educational institutions uk
dc.subject inclusive education uk
dc.subject children with special educational needs uk
dc.subject training program uk
dc.subject social and psychological climate uk
dc.subject inclusive class uk
dc.title Формування психологічної готовності вчителів до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами uk
dc.title.alternative Formation of psychological readiness of teachers to inclusive education of children with special educational needs uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 159.922.76:373-056.2/.3 (043.3)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу