Дисертацію присвячено проблемі розвитку музично-естетичного смаку підлітків у процесі співацького навчання. У роботі з’ясовано стан розробки досліджуваної проблеми у психолого-педагогічній науці й мистецтвознавстві та схарактеризовано поняттєво-термінологічний апарат. Розроблено та теоретично обґрунтовано компонентну структуру розвитку музично-естетичного смаку підлітків у процесі співацького навчання. Визначено критерії, показники та рівні розвиненості музично-естетичного смаку підлітків у процесі співацького навчання. Розроблено поетапну методику розвитку музично-естетичного смаку підлітків у процесі співацького навчання. Експериментально перевірено ефективність запропонованої методики розвитку музично-естетичного смаку підлітків у процесі співацького навчання. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше: визначено сутність і зміст розвитку музично-естетичного смаку підлітків у процесі співацького навчання; розроблено компонентну структуру розвитку музично-естетичного смаку підлітків у процесі співацького навчання, визначено критерії, показники й рівні розвиненості даного феномена; представлено методику розвитку музично-естетичного смаку підлітків у процесі співацького навчання.
The thesis is a comprehensive study in the field of the theory and methodology of musical pedagogy on the problem of development of musical and aesthetic taste of adolescents in the process of singing training.
The state of research of the problem in psychological-pedagogical scientific literature and art studies is determined. It is found out that research of this phenomenon is carried out at various branch levels, namely: philosophical, sociological, psychological, pedagogical, art studies. The scientific novelty and theoretical significance of the obtained generalizations are formulated in such a way that for the first time: the essence and content of development of musical and aesthetic taste of adolescents in the process of singing training have been determined; the component structure of development of musical and aesthetic taste of adolescents in the process of singing training has been developed, criteria, indicators and levels of development of this phenomenon have been determined; the methodology of development of musical and aesthetic taste of adolescents in the process of singing training has been presented.