Дисертацію присвячено вирішенню актуальної проблеми підвищення ефективності засвоєння студентами мовного ЗВО ієрогліфічної писемності. У роботі зроблено припущення, яке знайшло своє підтвердження, що оптимізація ефективності засвоєння студентами ієрогліфіки відбуватиметься за умов усвідомлення студентами психолінгвістичних відмінностей засвоєння ієрогліфічної мови у порівнянні з рідною; знання і врахування студентами власних когнітивних стилів при освоєнні професійних ієрогліфічних компетенцій; опори на образну сферу студентів; оволодіння студентами навчальними стратегіями, відповідними специфіці мови; зовнішнього та внутрішнього управління мотиваційним процесом; реалізації індивідуальноособистісного підходу; розподілу відповідальності між викладачем і студентом.
The scope of this Dissertation is to contribute to the solution of a topical problem of increasing the efficiency of mastering a hieroglyphic script by the students of linguistic universities. An assumption is therefore made in this work (and it has been proved) that the the efficiency of mastering hieroglyphic scripts can only be optimized, if students realize psycho-linguistic differences in the learning of hieroglyphic language in comparison with their native language; if they are knowledgeable and take into consideration their own cognitive styles in their mastering of professional hieroglyphic competences; if students effort is supported by their use of the sphere of images; if students master educational strategies relevant to a language’s specifics; if they can manage the process of their own external and internal motivation; if they realize an individual and personalized approach; if responsibilities are distributed between the teacher and the student.