Мета статті полягає в презентації результатів емпіричного дослідження особливостей
психологічного здоров’я студентської молоді в умовах невизначеності. Методи дослідження.
Теоретичні: аналіз, узагальнення, систематизація вітчизняних та зарубіжних досліджень;
емпіричні: тестування. Результати та висновки. Сучасна українська психологічна наука в
умовах війни актуалізує увагу на розв’язанні нагальних питань підтримки та збереження
психологічного здоров’я молодого покоління, оскільки після перемоги докорінно зміняться
вектори індивідуального та соціального існування особистості. На порядку денному перед
молоддю будуть поставлені питання відновлення та розбудови потужної держави та пошук
свого місця в цьому процесі. У вітчизняній та зарубіжній науці особлива дослідницька увага
приділяється розробці прийомів та методів підтримки психосоматичного здоров’я та надання
психологічних послуг населенню, розумінню психологічного здоров’я як критерію
внутрішньої свободи та умови професійного розвитку особистості. Констатовано, що у
представників студентської молоді основні особистісні конструкти сформовані на
достатньому рівні, що дозволяє підтримувати їх психологічне здоров’я в умовах
невизначеності. Розвинута саморегуляція та достатній рівень нервово-психічної стійкості
сприяють формуванню та просоціальній реалізації особистісної адаптивності, а такі важливі
компоненти як: лабільність психіки, високий рівень саморегуляції, адекватна самооцінка та
самосприйняття, продуктивна соціалізація суттєво зменшують негативні впливи емоційних
станів, попереджують формування стресу, сприяють готовності до дій у невизначеній ситуації.
Найбільш виразними та стабільними особистісними характеристиками, які розкривають
продуктивність процесу адаптації в умовах невизначеності в сучасної молоді, є поведінкова
регуляція та нервово-психічна стійкість. Особистісний адаптаційний потенціал молоді в нашій
вибірці є високим, що можна розглядати як позитивний показник активності їхнього
пристосування до невизначених умов середовища. Подальші наукові розвідки будуть
спрямовані на семантичне наповнення кожного компонента психологічного здоров’я молоді в
ситуації невизначеності.
The purpose of the article is to represent the results of an empirical study of the psychological health
of student youth in conditions of uncertainty. Research methods. Theoretical: analysis and
generalization, systematization of domestic and foreign research; empirical: testing. Results and
conclusions. Modern Ukrainian psychological science in the conditions of war is aimed to solve the
urgent issues of supporting and preserving the psychological health of the young generation, since
after the victory the vectors of the individual and social existence of the individual will fundamentally
change, the issues of restoring and building a powerful state will be put on the agenda for the youth
and finding their place in this process. In domestic and foreign science, special research attention is
paid to the development of techniques and methods for maintaining psychosomatic health and
providing psychological services to the population, understanding psychological health as a criterion
for internal freedom and conditions for the professional development of an individual, etc. It was
established that the main personal constructs of student youth representatives are formed at a
sufficient level and able to support psychological health in conditions of uncertainty: developed selfregulation
and a sufficient level of neuropsychological stability contribute to the formation and
prosocial implementation of personal adaptability, and such important components as: mental lability,
a high level of self-regulation, adequate self-esteem and self-perception, productive socialization
significantly reduce the negative effects of emotional states, prevent the formation of stress, and
promote readiness to act in an uncertain situation. The most expressive and stable personal
characteristics that reveal the productivity of the adaptation process in conditions of uncertainty in
modern youth are behavioral regulation and neuropsychological stability. The personal adaptation
potential of young people in this sample is high, which can be considered as a positive indicator of
the activity of their adaptation to uncertain environmental conditions. Further research will be aimed
at the semantic content of each component of the psychological health of young people in a situation
of uncertainty.