Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірним та тяжким ступенем інтелектуального порушення

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Утьосова, Олена Іванівна
dc.date.accessioned 2023-04-10T20:06:39Z
dc.date.available 2023-04-10T20:06:39Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Утьосова, Олена Іванівна. Особливості формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірним та тяжким ступенем інтелектуального порушення : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 – Корекційна педагогіка ; Галузь знань - 0101 - Педагогічна освіта / Утьосова Олена Іванівна ; наук. керівник Гаврилов Олексій Вікторович ; Міністерство освіти і науки України, Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. - Київ, 2020. - 261 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39716
dc.description.abstract У дисертації вперше визначені і досліджені рівні (достатній, середній, низький, дуже низький) сформованості елементарних математичних уявлень у дітей із помірним і тяжким ступенем інтелектуального порушення (ПТСІП). Подано характеристику типів засвоєння елементарних математичних уявлень дітьми з ПТСІП (пасивно-позитивний; пасивно-негативний; ситуативний (пасивно-активний); відтворювально-активний; відтворювально-пасивний). Визначено та охарактеризовано критерії (психолого-пізнавальноповедінковий, когнітивно-змістовий), показники і змістове наповнення методик психолого-педагогічного вивчення сформованості елементарних математичних уявлень у дітей із ПТСІП із урахуванням психологічних компонентів засвоєння знань. Розроблено та апробовано спеціальну методику формування елементарних математичних уявлень у дітей із ПТСІП. Уточнено етапи (соціально-побутовий, мотиваційно-емоційний, навчально-змістовий) корекційно-розвивальної роботи з формування елементарних математичних уявлень у дітей із ПТСІП. Подальшого розвитку набули методи та прийоми розвитку дітей із ПТСІП. uk
dc.description.abstract In the thesis, for the first time, we identified and investigated the levels (sufficient, medium, low, very low) of elementary mathematical concepts maturity in children with moderate and severe intellectual impairment. We have described the types (passive-and-positive, passive-and-negative, situational (passive-and-active), reproductive-and-active, reproductive-and-passive) of mastering elementary mathematical concepts in children with moderate and severe intellectual impairment. We also defined and characterized the criteria (psychological, cognitive, and behavioral; cognitive and meaningful), indicators and substantive content of the methods of psychological and pedagogical study of the elementary mathematical concepts maturity in children with moderate and severe intellectual impairment in terms of psychological components of mastering knowledge. We have developed and tested a special technique for the formation of elementary mathematical concepts in children with moderate and severe intellectual impairment. We have specified the stages (social; motivational and emotional; educational and meaningful) of correctional and developmental work on the formation of elementary mathematical concepts in children with moderate and severe intellectual impairment. We have also developed methods and techniques for the development of children with moderate and severe intellectual impairment. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject діти з помірним і тяжким ступенем інтелектуального порушення (діти із ПТСІП) uk
dc.subject помірний і тяжкий ступінь інтелектуального порушення (ПТСІП) uk
dc.subject порушення розумового розвитку uk
dc.subject елементарні математичні уявлення uk
dc.subject засвоєння знань uk
dc.subject формування уявлень uk
dc.subject children with moderate and severe degree of intellectual impairment uk
dc.subject moderate and severe degree of intellectual impairment uk
dc.subject impaired mental development uk
dc.subject elementary mathematical concepts uk
dc.subject mastering knowledge uk
dc.subject concepts formation uk
dc.title Особливості формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірним та тяжким ступенем інтелектуального порушення uk
dc.title.alternative Features of elementary mathematical concepts formation in children with moderate and severe intellectual impairment uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 376.922.76-056.36]:37.016:511-028.31


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу