Дисертаційне дослідження включає теоретичний аналіз та емпіричне
вивчення проблеми психомоторного розвитку дітей старшого дошкільного
віку з розладами аутистичного спектру. В дисертації розглянуті сучасні
підходи до понять «психомоторний розвиток», «засоби фізичного
виховання», «система корекційних заходів», висвітлено організацію та
результати експериментального дослідження, обґрунтована корекційнопедагогічна програма корекції психомоторики дітей старшого дошкільного
віку з розладами аутистичного спектру, експериментально доведена
ефективність корекційної програми з розвитку психомоторики. Представлено
процедуру організації, методичнного забезпечення, особливості проведення і
результати дослідження психомоторного розвитку дітей старшого
дошкільного віку із розладами аутистичного спектру та їх однолітків з
нормотиповим розвитком; визначені емпіричні показники відповідно до
об’єкта нашого дослідження; наведено одержані результати у кількісних і
якісних показниках. Описаний вплив психомоторики на процес навчання та
розвитку дітей дошкільного віку
The dissertation study includes theoretical analysis and empirical study of
the problem of psychomotor development among senior preschool-age children
with autism spectrum disorders. The dissertation considers modern approaches to
the concepts of “psychomotor development”, “means of physical education”,
“system of corrective measures”, highlights the organization and results of
experimental studies, substantiates correctional and pedagogical program of
psychomotor correction among senior preschool-age children with autism
spectrum disorders, experimentally proves the effectiveness of correctional
programme of the development of psychomotor skills. There have been presented:
the procedure of organization, methodical maintenance, features of carrying out
and results of psychomotor development study among children with autism
spectrum disorders and their peers with typical development norm; there have been determined empirical indicators in accordance with the object of our study; the
obtained results have been given in quantitative and qualitative assessments. The
influence of psychomotor skills on the process of learning and development among
preschool-age children has been described.