У дисертації вперше узагальнено міждисциплінарні напрацювання проблематики професійної самосвідомості майбутніх спеціальних педагогів. Обґрунтовано ієрархічну структуру психологічних компонентів професійної самосвідомості майбутніх спеціальних педагогів, досліджено її параметри та шляхом реалізації психологічної програми психотренінгу посилено певні констеляції чинників, що є формувальними для професійної самосвідомості. Метою дослідження є обґрунтування ієрархічної структури психологічних чинників професійної самосвідомості майбутніх спеціальних педагогів, дослідження їхнього вияву та подальшої психологічної роботи з формування професійної самосвідомості майбутніх спеціальних педагогів.
In the dissertation for the first time interdisciplinary developments of problems of professional self-consciousness of future special educators are generalized. The hierarchical structure of psychological components of professional self-consciousness of future special educators is substantiated, its parameters are investigated and by realization of the psychological program of psychotraining certain constellations of the factors forming for professional self-consciousness are strengthened.