Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Комплексна діагностика та корекція мовленнєвого розвитку молодших школярів із дисграфією

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Журавльова, Лариса Станіславівна
dc.date.accessioned 2023-04-06T13:34:35Z
dc.date.available 2023-04-06T13:34:35Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Журавльова, Лариса Станіславівна. Комплексна діагностика та корекція мовленнєвого розвитку молодших школярів із дисграфією : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.03 – корекційна педагогіка / Журавльова Лариса Станіславівна ; наук. консультант Шеремет Марія Купріянівна ; Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2021. - 706 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39682
dc.description.abstract Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше: – запропоновано концептуальний поліпарадигмальний підхід до діагностики та корекції мовленнєвого розвитку учнів початкових класів із дисграфією в умовах закладу загальної середньої освіти; – комплексно проаналізовано проблему порушень мовленнєвого розвитку дітей із дисграфією, що сприяє розв’язанню фундаментальних педагогічних питань спеціальної, а також інклюзивної освіти; – обґрунтовано структурно-функціональну модель, яка містить психосенсомоторний, мотиваційно-потребнісний, мовленнєво-когнітивний та діяльнісно-результативний компоненти, що служать підґрунтям для визначення критеріїв та показників сформованості мовленнєвого розвитку учнів початкових класів із дисграфією; – розроблено, теоретично обґрунтовано й апробовано комплексну діагностику мовленнєвого розвитку учнів початкових класів із дисграфією; – здійснено системне комплексне вивчення мовленнєвого розвитку учнів початкових класів із дисграфією та визначено особливості його структурних складників; – схарактеризовано рівні сформованості структурних складників мовленнєвого розвитку дітей із дисграфією за визначеними критеріями та показниками; – емпірично виокремлено й схарактеризовано типи мовленнєвого розвитку учнів початкових класів із дисграфією (прогностично-інертний: перцептивнодефіцитарний, тотально-дефіцитарний, мовно-фрагментарний; прогностичнопродуктивний: діяльнісно-дефіцитарний, мовно-дефіцитарний, спонукальнодефіцитарний); – розроблено систему комплексної діагностики та корекції мовленнєвого розвитку означеної категорії дітей; поглиблено та уточнено: поняття «мовленнєвий розвиток», «порушення uk
dc.description.abstract The scientific novelty of the results obtained lies in the fact that for the first time: conceptual polyparadigmal approach to the diagnosis and correction of speech development of primary school students with dysgraphy in the conditions of a school education institution is proposed; • the problem of speech development disorders in children with dysgraphy is comprehensively analyzed, which contributes to solving fundamental pedagogical issues of special and inclusive education; • the structural and functional model containing psychosensomotor, motivationalneed, speech-cognitive and activity-effective components that serve as the basis for determining the criteria and indicators of the formation of speech development of primary school students with dysgraphy is substantiated; • a comprehensive diagnosis of speech development of primary school students with dysgraphy has been developed, theoretically justified and tested; • a systematic comprehensive study of the speech development of primary school students with dysgraphy was carried out and the features of its structural components were determined; • the levels of formation of structural components of speech development of children with dysgraphy according to certain criteria and indicators are characterized; • empirically identified and characterized the types of speech development of Primary School students with dysgraphy (prognostic-inert: perceptual-deficient, totaldeficient, language-fragmented; prognostic-productive: activity-deficient, languagedeficient, incentive-deficient); • a system of comprehensive diagnostics and correction of speech development of this category of children has been developed; • in-depth and clarified the concept of «speech development», «speech development disorders», «dysgraphy»; provisions on the structure and symptoms of psychomotor development in children with dysgraphy; information about the psychomotor and speech development of this category of children; means, forms of 10 organization and provision of diagnostics and correction of speech development of primary school students with dysgraphy; • further development was acquired by methodological approaches to the study of speech development of children with dysgraphy; diagnostic tools for studying the structural components of speech development of this category of children. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject учні початкових класів uk
dc.subject порушення мовленнєвого розвитку uk
dc.subject діти із дисграфією uk
dc.subject порушення письма uk
dc.subject система uk
dc.subject комплексна діагностика uk
dc.subject корекція мовленнєвого розвитку uk
dc.subject primary school students uk
dc.subject speech development disorders uk
dc.subject children with dysgraphy uk
dc.subject writing disorders uk
dc.subject system uk
dc.subject comprehensive diagnostics uk
dc.subject speech development correction uk
dc.title Комплексна діагностика та корекція мовленнєвого розвитку молодших школярів із дисграфією uk
dc.title.alternative Complex diagnostics and correction of speech development of primary school children with dysgraphy uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 373.3.091.21:616.89-008.434.37


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу