ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Журавльова, Лариса Станіславівна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2023-04-06T13:34:35Z | |
dc.date.available | 2023-04-06T13:34:35Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Журавльова, Лариса Станіславівна. Комплексна діагностика та корекція мовленнєвого розвитку молодших школярів із дисграфією : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.03 – корекційна педагогіка / Журавльова Лариса Станіславівна ; наук. консультант Шеремет Марія Купріянівна ; Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2021. - 706 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39682 | |
dc.description.abstract | Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше: – запропоновано концептуальний поліпарадигмальний підхід до діагностики та корекції мовленнєвого розвитку учнів початкових класів із дисграфією в умовах закладу загальної середньої освіти; – комплексно проаналізовано проблему порушень мовленнєвого розвитку дітей із дисграфією, що сприяє розв’язанню фундаментальних педагогічних питань спеціальної, а також інклюзивної освіти; – обґрунтовано структурно-функціональну модель, яка містить психосенсомоторний, мотиваційно-потребнісний, мовленнєво-когнітивний та діяльнісно-результативний компоненти, що служать підґрунтям для визначення критеріїв та показників сформованості мовленнєвого розвитку учнів початкових класів із дисграфією; – розроблено, теоретично обґрунтовано й апробовано комплексну діагностику мовленнєвого розвитку учнів початкових класів із дисграфією; – здійснено системне комплексне вивчення мовленнєвого розвитку учнів початкових класів із дисграфією та визначено особливості його структурних складників; – схарактеризовано рівні сформованості структурних складників мовленнєвого розвитку дітей із дисграфією за визначеними критеріями та показниками; – емпірично виокремлено й схарактеризовано типи мовленнєвого розвитку учнів початкових класів із дисграфією (прогностично-інертний: перцептивнодефіцитарний, тотально-дефіцитарний, мовно-фрагментарний; прогностичнопродуктивний: діяльнісно-дефіцитарний, мовно-дефіцитарний, спонукальнодефіцитарний); – розроблено систему комплексної діагностики та корекції мовленнєвого розвитку означеної категорії дітей; поглиблено та уточнено: поняття «мовленнєвий розвиток», «порушення | uk |
dc.description.abstract | The scientific novelty of the results obtained lies in the fact that for the first time: conceptual polyparadigmal approach to the diagnosis and correction of speech development of primary school students with dysgraphy in the conditions of a school education institution is proposed; • the problem of speech development disorders in children with dysgraphy is comprehensively analyzed, which contributes to solving fundamental pedagogical issues of special and inclusive education; • the structural and functional model containing psychosensomotor, motivationalneed, speech-cognitive and activity-effective components that serve as the basis for determining the criteria and indicators of the formation of speech development of primary school students with dysgraphy is substantiated; • a comprehensive diagnosis of speech development of primary school students with dysgraphy has been developed, theoretically justified and tested; • a systematic comprehensive study of the speech development of primary school students with dysgraphy was carried out and the features of its structural components were determined; • the levels of formation of structural components of speech development of children with dysgraphy according to certain criteria and indicators are characterized; • empirically identified and characterized the types of speech development of Primary School students with dysgraphy (prognostic-inert: perceptual-deficient, totaldeficient, language-fragmented; prognostic-productive: activity-deficient, languagedeficient, incentive-deficient); • a system of comprehensive diagnostics and correction of speech development of this category of children has been developed; • in-depth and clarified the concept of «speech development», «speech development disorders», «dysgraphy»; provisions on the structure and symptoms of psychomotor development in children with dysgraphy; information about the psychomotor and speech development of this category of children; means, forms of 10 organization and provision of diagnostics and correction of speech development of primary school students with dysgraphy; • further development was acquired by methodological approaches to the study of speech development of children with dysgraphy; diagnostic tools for studying the structural components of speech development of this category of children. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | учні початкових класів | uk |
dc.subject | порушення мовленнєвого розвитку | uk |
dc.subject | діти із дисграфією | uk |
dc.subject | порушення письма | uk |
dc.subject | система | uk |
dc.subject | комплексна діагностика | uk |
dc.subject | корекція мовленнєвого розвитку | uk |
dc.subject | primary school students | uk |
dc.subject | speech development disorders | uk |
dc.subject | children with dysgraphy | uk |
dc.subject | writing disorders | uk |
dc.subject | system | uk |
dc.subject | comprehensive diagnostics | uk |
dc.subject | speech development correction | uk |
dc.title | Комплексна діагностика та корекція мовленнєвого розвитку молодших школярів із дисграфією | uk |
dc.title.alternative | Complex diagnostics and correction of speech development of primary school children with dysgraphy | uk |
dc.type | Dissertation | uk |
dc.identifier.udc | 373.3.091.21:616.89-008.434.37 |