Роботу присвячена теоретичному та експериментальному обґрунтуванню методики покращення соматичного здоров’я, фізичної та розумової працездатності 10–11 річних учнів гімназії на уроках фізичної культури. Встановлено, що статичні вправи з власною масою тіла благотворно впливають на стан соматичного здоров’я школярів, їх розумову і фізичну працездатність не зважаючи на прискорену інтенсифікацію розумових предметів. Динамічні вправи, за тим обсягом і по тексту їх використання що
представлено у чинній програмі фізичної культури, не дозволяють повністю витримати інтелектуального тиску навчальних дисциплін, а також покращити або утримати здоров’я учнів на належному рівні у сучасному сьогоденні шкіл «нового типу». Мета дослідження – розробити і теоретично обґрунтувати методику формування соматичного здоров’я і розумової працездатності школярів 5–6 класів на уроках фізичної культури.
The thesis is devoted to the theoretical and experimental substantiation of the improved methodology of gain in somatic health, physical and mental capacity of 10-11-year-old gymnasium students in physical education classes. It has been established that static exercises with their own body weight have a beneficial effect on the state of somatic health of students, their mental and physical capacity, despite the accelerated intensification of mental subjects. Dynamic exercises, in terms of the volume and forms of their use presented in the current curriculum, do not allow to fully withstand the intellectual pressure of disciplines, as well as to improve or maintain the health of students in today’s schools of the “new type”.