Мета дослідження полягає у виокремленні, обґрунтуванні й експериментальній перевірці ефективності організаційно-педагогічних умов підготовки майбутніх учителів художньо-естетичного циклу до профільного навчання учнів у закладах загальної середньої освіти.
Новизну положень дисертаційного дослідження складають: уперше теоретично обґрунтовані та експериментально перевірені організаційнопедагогічні умови професійної підготовки майбутніх учителів художньоестетичного циклу у ЗВО з орієнтацією на профільне навчання учнів ЗЗСО; теоретично обґрунтовані структурні компоненти (аксіологічносоціокультурний, компетентністний, інтеграційно-діяльнісний, результативно-рефлексивний) готовності майбутніх учителів художньоестетичного циклу до профільного навчання учнів у ЗЗСО та визначені критерії (мотиваційний, когнітивний, організаційно-діяльнісний, рефлексивно-корекційний), показники та рівні (початковий, середній, достатній, високий) сформованості досліджуваної готовності; розроблено модель професійної підготовки майбутніх учителів художньо-естетичного циклу до профільного навчання учнів у закладах ЗЗСО, що візуалізує конструкт з взаємопов’язаними блоками (цільового, концептуального, змістовного, процесуального та результативного); уточнені сутності понять «професійна підготовка майбутніх учителів художньо- естетичного циклу», «готовність майбутніх учителів художньо-естетичного циклу до профільного навчання учнів у ЗЗСО».
The purpose of the study is to identify, substantiate and experimentally test the effectiveness of organizational and pedagogical conditions of the artisticaesthetic cycle future teachers prepare for students’ profile education in the secondary educational (SE) institutions.
The provisions’ novelty of the dissertation research are: The organizational and pedagogical conditions of art and aesthetic cycle future SE teachers professional training with a focus on students’ specialized training in the higher educational (HE) institutions are theoretically substantiated and experimentally tested for the first
time; The structural components (axiological-sociocultural, competence, integration-activity, result-reflexive) of artistic-aesthetic cycle future teachers' readiness for SE students profile education and defined criteria (motivational, cognitive, activity, procedural-creative)and levels (initial, average, sufficient, high) of the studied formation readiness are theoretically substantiated; a model of artisticaesthetic cycle future teachers’ professional training for SE institution students’ specialized training, which visualizes the construct with interconnected blocks (target, conceptual, substantive, procedural and effective); the essences of the
concepts «artistic-aesthetic cycle future teachers’ professional training», «artisticaesthetic cycle future teachers’ readiness for SE institute students’ specialized training» are specified.