Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Штомпель, Любов Миколаївна
dc.date.accessioned 2023-03-29T11:20:05Z
dc.date.available 2023-03-29T11:20:05Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Штомпель, Любов Миколаївна. Психологічні особливості адаптації учнів до складання ЗНО : дис. ... докт. філос. у галузі психології : 053 Психологія ; 05 Соціальні та поведінкові науки / Штомпель Любов Миколаївна ; наук. керівник Мозгова Галина Петрівна ; Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2021. - 192 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39559
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячено вивченню проблеми психологічної адаптації учнів до складання ЗНО. Наукова новизна та теоретичне значення дослідження полягають у тому, що вперше: обґрунтовано, що загальною тенденцією наукових досліджень адаптації є перехід від її розгляду як фізіологічного процесу до вивчення соціально-психологічних аспектів адаптаційного процесу. На основі сучасних концептуальних підходів, психологічну адаптацію учнів до складання ЗНО визначено як мультикомпонентний процес психоемоційного пристосування особистості учня до нових умов і методів визначення рівня навчальних досягнень; доведено, що особливості психологічної адаптації учнів до складання ЗНО пов’язані з впливом системи детермінант емоційного характеру (рівень ситуативної тривожності), рефлексивного (показник самооцінки та інтелекту досліджуваних) та поведінкового (копінг-стратегія, спрямована на пошук соціальної підтримки у стресогенних ситуаціях); визначено та проаналізовано особистісні характеристики, що входять до емоційного, рефлексивного та поведінкового компоненту психологічної адаптації школярів; у ході емпіричного дослідження з’ясовано, що загальний рівень адаптованості школярів до стресогенної ситуації з перевірки знань (ЗНО) є досить низьким, а у деяких учнів межує з дезадаптацією; розроблено тренінгову програму з формування функціональних психологічних компетенцій та оптимізації адаптаційної поведінки школярів. uk
dc.description.abstract The dissertation research is devoted to the study of the problem of psychological adaptation of students to the IEE. The scientific novelty and theoretical significance of the study is that for the first time: it is substantiated that the general trend of scientific research of adaptation is the transition from its consideration as a physiological process to the study of socio-psychological aspects of the adaptation process. Based on modern conceptual approaches, the psychological adaptation of students to the IEE is defined as a multicomponent process of psycho-emotional adaptation of the student's personality to new conditions and methods of determining the level of academic achievement; it is proved that the peculiarities of psychological adaptation of students to the IEE are related to the influence of a system of determinants of emotional nature (level of situational anxiety), reflexive (self-esteem and intelligence) and behavioral (coping strategy aimed at finding social support in stressful situations); there have been identified and analyzed personal characteristics that are a part of the emotional, reflexive and behavioral component of psychological adaptation of students; an empirical study found that the overall level of adaptation of students to the stressful situation of testing (IEE) is quite low, and some students are bordering on maladaptation; there has been developed a training program for the formation of functional psychological competencies and optimization of adaptive behavior of students. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject адаптація uk
dc.subject дезадаптація uk
dc.subject психологічна адаптація uk
dc.subject психологічна адаптація учнів uk
dc.subject особистісний адаптаційний потенціал uk
dc.subject індивідуально-психологічні особливості учнів uk
dc.subject стресостійкість учнів uk
dc.subject стресогенна ситуація uk
dc.subject тренінгова програма з оптимізації адаптивної поведінки учнів у процесі підготовки та складання зовнішнього незалежного оцінювання uk
dc.subject adaptation uk
dc.subject maladaptation uk
dc.subject psychological adaptation uk
dc.subject psychological adaptation of students uk
dc.subject personal adaptation potential uk
dc.subject individual psychological characteristics of students uk
dc.subject stress resistance of students uk
dc.subject stressful situation uk
dc.subject training program to optimize adaptive behavior of students in the preparation and preparation of independent external evaluation uk
dc.title Психологічні особливості адаптації учнів до складання ЗНО uk
dc.title.alternative Psychological features of adaptation of students to IEE uk
dc.type Dissertation uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу