У дисертації представлено результати дослідження формування умінь самостійної роботи підлітків у процесі фортепіанного навчання в початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах, що забезпечує можливість самостійно здійснювати пізнавально-пошукову діяльність, самоаналіз, самооцінку і самоконтроль власної навчально-виконавської діяльності, здобувати знання, опрацьовувати музичний матеріал. Дослідницьку увагу було спрямовано на розробку низки наукових підходів, що відповідають методології означеного процесу та включає: особистісно-орієнтовний, інноваційний, діалоговий, рефлексивний, творчо-діяльнісний підходи. Структура формування умінь самостійної роботи підлітків у процесі фортепіанного навчання охоплює чотири блоки компонентів: мотиваційно-спрямований, пізнавально-операційний, рефлексивно-корекційний, результативно-діяльнісний.
The dissertation presents the results of research on the formation of skills of independent work of adolescents in the process of piano learning in primary specialized art schools, which provides an opportunity to independently carry out cognitive and exploratory activities, self-analysis, self-assessment and self-control of their own educational activities. Comprehension and creation by the student of model of performance interpretation of a musical work is impossible without its independent processing that demands formation of the corresponding skills of its realization which are put at school age. The modern student-pianist constantly faces the problem of inclusion in independent comprehension, analysis of musical material, search of ways and methods of performance.