У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нові шляхи вирішення проблеми формування художньо-оцінювальних умінь майбутніх учителів музики в мистецько-освітньому процесі педагогічних університетів засобами вокально-хорового навчання, що знайшло відображення в науково обґрунтованій та експериментально перевіреній методичній моделі формування художньо-оцінювальних умінь майбутніх учителів музики у процесі підготовки до вокально-хорової роботи зі старшокласниками. Презентовані методичні основи визначаються можливістю впровадження в процес фахової підготовки майбутніх учителів музики апробованої методики формування художньо-оцінювальних умінь, опрацюванням методичного супроводу комплексної діагностики рівнів сформованості художньо-оцінювальних умінь майбутніх учителів музики, перспективою застосування пропонованих критеріїв, показників і методів виявлення художньо- оцінювальних умінь студентів під час виробничої педагогічної практики на вокально-хорових заняттях зі старшокласниками, вдосконалення підготовки майбутніх учителів музики до вокально-хорової роботи, розширення сучасних способів упровадження оцінювальних технік у зміст комплексу дисциплін вокально-хорового циклу. Теоретичні положення дисертації можуть бути пристосовані до умов різнорівневої підготовки студентів в мистецьких начальних закладах України та Китаю.
The dissertation provides a theoretical generalization and offers new ways to solve the problem of formation of artistic and evaluative skills of future music teachers in the artistic and educational process of pedagogical universities by means of vocal and choral teaching, which is reflected in scientifically based and experimentally tested methodological model music in preparation for vocal and choral work with high school students. The presented methodical bases are determined by the possibility of introduction in the process of professional training of future music teachers of the tested technique of formation of art-estimating skills, elaboration of methodical support of complex diagnostics of levels of formation of art-estimating skills of future music teachers, during industrial pedagogical practice in vocal and choral classes with high school students, improving the training of future music teachers for vocal and choral work, expanding modern methods of introducing assessment techniques in the content of a set of disciplines of the vocal and choral cycle. Theoretical provisions of the dissertation can be adapted to the conditions of different levels of training of students in art primary schools of Ukraine and China.