У статті розглянуто проблему формування етнокультурних уявлень майбутніх учителів музичного мистецтва.
Показником національного самовизначення людини в глобальному світі, розвитку її полікультурного світогляду на
основі знання історичних традицій, мови, законів етики, мистецтва тощо, а також формування поважного ставлен-
ня до світової (матеріальної та духовної) спадщини виступають етнокультурні уявлення. Мистецтво різних етносів
концентрує та закарбовує в художніх творах найбільш унікальні, неповторні риси кожного народу, за допомогою
специфічних виражальних засобів створює його узагальнений ментальний образ. Етнокультурні уявлення студентів
вищих навчальних закладів музично-педагогічного профілю сьогодні розцінюються як необхідна та важлива складова
їх професійної освіти. Особливості формування означених уявлень визначаються специфікою організації та реалізації
фахової підготовки студентів, її багатим і різноманітним змістом. Етнокультурні уявлення майбутнього педаго-
га-музиканта трактуються як система індивідуалізованих образних орієнтирів, створених на основі особистісного
досвіду опанування різноманітних явищ музичних культур світу з усвідомленням їх національної самобутності й уні-
кальності, що забезпечують здатність студентів реалізовувати означені характеристики в процесі навчальної, май-
бутньої професійної музично-педагогічної та художньо-виконавської діяльності. Розроблено структуру етнокультур-
них уявлень майбутніх учителів музичного мистецтва, яку складають пізнавально-інформаційний, ціннісно-емоційний
та художньо-виконавський компоненти. Коротко представлено зміст методів формування етнокультурних уявлень
студентів на заняттях з дисциплін фахового циклу. Визначено, що формуванню означеного феномену може сприяти
застосування проективних, проблемно-пошукових, інтерактивних, творчих, аналітичних, поліхудожніх, евристичних
і виконавських методів (вербалізації художнього змісту, музично-виконавської імпровізації, ретроспективного аналізу,
етнографічної вікторини, опанування прийомів виконавської стилізації), а також залучення студентів до самостійної
діяльності: підготовки історичних довідок і доповідей, організації концертів-лекцій, художніх презентацій та ін.
The article deals with the problem of training of ethno-cultural ideas of future teachers of musical art. It is determined that
the indicator of the national self-identification of a person in the global world, the development of its multicultural outlook on
the basis of knowledge of historical traditions, language, laws of ethics, art, etc., as well as the formation of a proper attitude
toward the world (material and spiritual) heritage are ethno-cultural concepts. The art of different ethnic groups concentrates
and quarries in artistic works the most unique features of each nation, with the help of specific visual means creates its generalized
mental image. Cultural ideas of students of musical and pedagogical profile today are considered as necessary and important
component of their professional education. The special features of training of these ideas are determined by the specifics
of organization and implementation of professional training of students and its rich and diverse content. The cultural vision
of the future music teacher is interpreted as a system of individual visual orientations created on the basis of personal experience
of teaching various phenomena of musical cultures of the world with awareness of their national self-awareness and uniqueness,
which ensure the ability of students to realize these characteristics in the process of educational and professional musical-pedagogical
and artistic-performance activity. The structure of ethno-cultural ideas of future teachers of musical art is developed,
which consists of the cognitive-informational, valuable-emotional and artistic-performance components. The content of training
methods of students’ ethno-cultural ideas at classes of a professional cycle subjects is briefly presented. It is determined
that the training of the students’ competance can contribute to the application of project, problem-finding, interactive, creative,
analytical, polyartistic, euretic and performing methods (art content verbalization, music and performance improvisation, retrospective
analysis, ethnographic quiz, master of performance style techniques), students’ involvement in independent activity:
preparation of historical stories and reports, organization of concerts-lectures, artistic presentations, etc.