Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Організація та проведення психолого-педагогічних досліджень як необхідна складова підготовки конкурентоспроможного вчителя початкової школи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Севастюк, М. С.
dc.contributor.author Слабко, В. М.
dc.date.accessioned 2023-03-01T08:14:32Z
dc.date.available 2023-03-01T08:14:32Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Севастюк, М. С. Організація та проведення психолого-педагогічних досліджень як необхідна складова підготовки конкурентоспроможного вчителя початкової школи / М. С. Севастюк, В. М. Слабко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 89. – С. 128-132. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.89.26 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39353
dc.description.abstract У статті висвітлено питання підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації та проведення пси- холого-педагогічних досліджень і визначення їхнього впливу на якість професійного становлення майбутнього фахівця. Зазначено, що підготовка конкурентоспроможного вчителя Нової української школи, який впроваджує в освітній про- цес інноваційні методи навчання, неможлива без формування у студентів дослідницького потенціалу щодо педагогіч- ної діяльності. Вказано, що оволодіння майбутніми вчителями технологією проведення психолого-педагогічного експерименту дає їм змогу використовувати інноваційний зміст, форми та методи навчання під час проведення занять, забезпечує фор- мування позиції вчителя-дослідника. Зазначено, що ознайомлення студентів з технікою дослідницької роботи здійснюється під час вивчення дисципліни “Основи психолого-педагогічних досліджень у початковій школі”. Студенти визначають особливості наукового пошу- ку щодо проблем початкової освіти. Засвоєні студентами знання, сформовані дослідницькі компетентності, навички дослідницького пошуку використовуються ними під час написання кваліфікаційних робіт. Зазначено, що виконання завдань експериментального дослідження підвищує рівень підготовки студентів до нау- кового пошуку. Під час практики студенти проводять констатувальний етап дослідження, впроваджують розро- блену систему експериментальних впливів та визначають її ефективність, що і є завданням формувального етапу експерименту. Проведення експериментального дослідження забезпечує прикладне засвоєння студентами знань про методи, методику та технологію дослідження. Формування у студентів практичних вмінь щодо організації та про- ведення педагогічного експерименту забезпечує вироблення у них практичних дослідницьких умінь та дослідницької позиції у розбудові Нової української школи. uk
dc.description.abstract The article highlights the issue of training future elementary school teachers for the organization and conduct of psychological and pedagogical research and determining its impact on the quality of professional development of a future specialist. It is noted that the preparation of a competitive teacher of the new Ukrainian school who introduces innovative teaching methods into the educational process is impossible without developing students’ research potential for pedagogical activity. The author points out that significant opportunities in improving the professional activities of a teacher lie in mastering the technology of organizing and conducting psychological and pedagogical experiments. Mastering the technology of conducting a psychological and pedagogical experiment by future teachers prepares them for the introduction of innovative content, forms, and methods of teaching into their own practical activities, and ensures the formation of their position as a teacher-researcher, a teacher-innovator. On the other hand, it is the research technology that allows teachers in the future to determine the effectiveness of the methods and means of training and education used, to check their effectiveness in their own professional activities. It is stated that the introduction of research techniques (methodology of research activity, work with theoretical literature, organization of the experiment, methods of empirical research, registration of the results of research work, etc.) is carried out when studying the discipline “Fundamentals of Psychological and Pedagogical Research in Elementary School”. Acquisition of this discipline helps students determine the features of scientific research on the problems of elementary education. The knowledge acquired by students, the research competencies, and the skills they developed are used by them when writing qualification papers. It has been determined that when writing research studies, great attention is paid to conducting an experimental study. It is noted that the fulfillment of the tasks of experimental research in the course of teaching practice at school increases the level of preparation of students for scientific research. In the course of teaching practice, students conduct ascertainment research, implement the developed system of experimental influences and determine its effectiveness, which is the task of the formative stage of the experiment. Thus, conducting an experimental study ensures the applied assimilation of knowledge about the methods, methodology and technology of research by students. The development of students’ practical skills in organizing and conducting a pedagogical experiment ensures the formation of their practical skills and research position in the development of a new Ukrainian school. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk
dc.subject професійна підготовка вчителя початкової школи uk
dc.subject психолого-педагогічне дослідження uk
dc.subject психолого-педагогічний експеримент uk
dc.subject конкурентоспроможність uk
dc.subject методика uk
dc.subject professional training of an elementary school teacher uk
dc.subject psychological and pedagogical research uk
dc.subject students’ readiness to organize and conduct psychological and pedagogical research uk
dc.subject psychological and pedagogical experiment uk
dc.title Організація та проведення психолого-педагогічних досліджень як необхідна складова підготовки конкурентоспроможного вчителя початкової школи uk
dc.title.alternative Organization and conduct of psychological and pedagogical research as a necessary component of training a competitive primary school teacher uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу