З початком нинішньої повномасштабної війни, що розв’язала і веде Росія проти України, необхідність удоскона-
лення мовної підготовки курсантів вищих військових навчальних закладів Збройних Сил України не тільки не зменши-
лася, а й навпаки зросла. Насамперед, підвищення рівня володіння майбутніми офіцерами англійської мови є нагальною
потребою у неодмінній реалізації євроінтеграційних прагнень України та досягнення взаємосумісності з країнами-чле-
нами Північноатлантичного Альянсу для забезпечення національної безпеки України. На сьогодні українські війська
(сили) фактично вже у рамках російсько-української війни впроваджують відповідні підходи і стандарти НАТО, масш-
табно переводяться з радянського та пострадянського на сучасне озброєння і військову техніку, що використовуєть-
ся у державах Північноатлантичного Альянсу. Частина особового складу Збройних Сил України проходить інтенсивну
підготовку та навчання за кордоном у країнах-членах НАТО та їх партнерах.
На практиці досі існують серйозні протиріччя між вимогами до володіння курсантами іноземною (англійською)
мовою та досягнутим рівнем мовленнєвої компетентності для значної кількості випускників вищих військових навчаль-
них закладів Збройних Сил України. Для якісного і своєчасного виконання цільових завдань із мовної підготовки кур-
сантів однією з ключових проблем є недостатній рівень умотивованості майбутніх офіцерів у вивченні іноземних мов.
У статті за результатами проведеного опитування серед курсантів низки українських вищих військових навчаль-
них закладів здійснено аналіз їх мотивації до вивчення іноземних мов. З урахуванням передового досвіду організації
мовної підготовки у вітчизняних і зарубіжних військових навчальних закладах розроблено рекомендації щодо реалізації
завдань із подальшого покращення мовленнєвої компетентності військових курсантів на основі підвищення їх умоти-
вованості в опануванні іноземними мовами.
Результати вищезазначеного дослідження мають важливе практичне значення для забезпечення досягнення май-
бутніми військовими офіцерами визначених рівнів мовної підготовки.
In the enduring large-scale war, which was launched by Russia against Ukraine, the need to improve the language training
for cadets of the professional military education institutions in the Armed Forces of Ukraine was not reduced, but on
the contrary is increased. A high level of foreign languages proficiency of future Ukrainian officers is very important to ensure
Ukraine's national security objectives realizing integration of our country in European Union and achieving interoperability
with the military forces of NATO member countries. Today, Ukrainian troops (forces) are already implementing the appropriate
NATO approaches and standards on the battlefield during the current Russo-Ukrainian war. Now the Armed Forces of Ukraine
perform the large-scale transferring from the Soviet and post-Soviet armaments to modern weapons and military equipment
used in the NATO states. Part of the Ukrainian military personnel undergoes intensive military training abroad in the NATO
member countries and their partners.
In practice, there are still serious contradictions between the required level of foreign language proficiency for future
officers (level 2 according to STANAG 6001) and insufficient foreign language skills for a significant number of graduates
of the Ukrainian professional military education institutions. One of the key problems for the high-quality and timely performance
of the target tasks in language training for the Ukrainian cadets is insufficient level of motivation of future officers in
learning foreign languages.
Based on the results of the conducted survey among the cadets of several Ukrainian higher military educational institutions,
the article focuses on the analysis of their motivation in studying foreign languages. Using the best practices of cadets’ language
training in Ukraine and other countries, this paper proposes some approaches for further improvement of the language training
of the Ukrainian cadets based on increasing their motivation in mastering foreign languages.