На сучасному етапі соціально-економічного, суспільно-політичного, духовного розвитку України, відродження
української нації, формування культури здоров’я та здорового способу життя української нації є одним із стратегіч-
них напрямів розвитку здорового українського суспільства. Розбудова незалежної України, євроінтеграційні процеси
у вищій педагогічній освіті спонукали до нового бачення професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культу-
ри, спрямування її на потреби людини й держави. У зв’язку з цим вища педагогічна освіта має створювати максималь-
но сприятливі умови для формування компетентного, конкурентноспроможного, висококваліфікованого, мобільного
учителя фізичної культури – вчителя-професіонала. Глибокі соціально-економічні трансформації суспільства, розви-
ток економіки на ринкових засадах, зростання сектора освітніх послуг вимагає якісних змін у концептуальних засадах
професійної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації учителів фізичної культури. Суспільно-політичні
та економічні зміни, що відбулися в Україні, суттєво змінили сутність професійної діяльності вчителів фізичної куль-
тури. Розширення й оновлення освітянського простору вимагає створення технологій професійної підготовки вчителів
фізичної культури, спрямованих на підвищення кваліфікації, професійної компетентності, конкурентоспроможності
відповідно до зростаючих умов на ринках праці. Тому професійно підготувати майбутніх учителів фізичної культури,
здатних цілком відповідати високим професійним орієнтирам ХХІ століття, є складним і відповідальним завданням.
У статті розглядається проблематика розроблення професіограми майбутніх учителів фізичної культури, які повинні
володіти не лише системою спеціальних знань, професійних дій і соціальних відносин, але й сформованістю і зрілістю
професійно значущих якостей та відповідною кваліфікацією. Все це вимагає нових підходів до розробки змісту, форм
і методів професійної підготовки учителів фізичної культури нової формації, впровадження в освітній процес закладів
вищої освіти сучасних освітніх, здоров’язбережувальних та інформаційних технологій. Авторами, ґрунтуючись на
власному досвіді та аналізі наукової літератури, зауважено, що за такою моделлю побудови професіограми майбут-
нього учителя фізичної культури кожен заклад вищої освіти може створити розгорнутий професійний портрет, який
буде сприяти формуванню та розвитку компетентностей, необхідних у майбутній професійній діяльності фахівця і,
як наслідок, дозволить підвищити його конкурентоспроможність.
At the current stage of the socio-economic, socio-political, and spiritual development of Ukraine, the revival of the Ukrainian
nation, the formation of a culture of health and a healthy lifestyle of the Ukrainian nation is one of the strategic directions
of the development of a healthy Ukrainian society. The development of independent Ukraine, European integration processes in
higher pedagogical education prompted a new vision of professional training of future teachers of physical education, directing
it to the needs of people and the state. In this regard, higher pedagogical education should create the most favorable conditions
for the formation of a competent, competitive, highly qualified, mobile teacher of physical culture – a professional teacher. Deep
socio-economic transformations of society, the development of the economy on a market basis, the growth of the educational
services sector require qualitative changes in the conceptual basis of professional training, retraining and advanced training
of physical education teachers. Socio-political and economic changes that have taken place in Ukraine have significantly
changed the essence of the professional activity of physical education teachers. The expansion and renewal of the educational
space requires the creation of technologies for the professional training of physical education teachers, aimed at improving
qualifications, professional competence, and competitiveness in accordance with the growing conditions in the labor markets.
Therefore, it is a difficult and responsible task to professionally prepare future teachers of physical culture, capable of fully
meeting the high professional standards of the 21st century. The article examines the issue of developing the professional
profile of future physical education teachers, who must possess not only a system of special knowledge, professional actions
and social relations, but also the formation and maturity of professionally significant qualities and appropriate qualifications.
All this requires new approaches to the development of the content, forms and methods of professional training of physical
culture teachers of the new formation, the introduction of modern educational, health-saving and information technologies into
the educational process of higher education institutions. The authors, based on their own experience and analysis of the scientific
literature, noted that according to this model of building a professional profile of a future physical education teacher,
each institution of higher education can create a comprehensive professional portrait that will contribute to the formation
and development of competencies necessary in the future professional activity of a specialist and, as as a result, it will increase
its competitiveness.