У дослідженні визначена категорія естетичного сприйняття як здатність людини сприймати й оцінювати ступінь
естетичної досконалості предметного й духовного світу, що дозволяє їй приймати адекватні рішення щодо станов-
лення та розвитку чуттєвої культури. Висвітлено термінологію мистецтва як самостійної форми естетичної діяль-
ності, основні закономірності щодо еволюції мистецтва з позиції соціокультурних та історичних процесів. Розкрито
специфіку усвідомлення людиною різних форм краси через категоріальне визначення прекрасного, досконалого, гармо-
нійного, ціннісного. З’ясовано, що в українському суспільстві наразі існує потреба у фахівцях з сформованим естетич-
ним смаком, здатних гармонійно й досконало підносити вироби з художньо-творчим змістом до рівня сучасних потреб
та вимог. В статті розкриваються питання, пов’язані з проблемою формування естетичного сприйняття в системі
підготовки майбутніх дизайнерів. Акцентовано увагу, що професійна діяльність дизайнерів, в основі якої лежить вмін-
ня взаємодіяти зі світом прекрасного, налагоджувати плідний діалог з художньо-естетичними цінностями, надавати
естетичного вираження предмету та просторовому середовищу, вимагає процесу формування у майбутніх дизайне-
рів естетичного сприйняття, що потребує адекватної суспільної уваги та педагогічної підтримки. Наголошено, що
в системі підготовки майбутніх дизайнерів необхідною складовою повинно бути розвиток естетичного смаку, що
ґрунтується на сформованих естетичних поглядах та критичному ставленні до впливів соціокультурного середовища.
Зроблено висновок, що науково-педагогічні розвідки за відповідними методами дослідження мають показати зв'язок
у формуванні художньо-проєктної діяльності майбутніх дизайнерів з їх ціннісними орієнтаціями, духовними потреба-
ми, уявленнями про прекрасне в матеріально-просторовому середовищі, а також з рівнем сформованості естетичного
сприйняття. В цьому контексті зазначено, що усвідомлення цінностей, поглядів та ідеалів майбутніми дизайнерами
дозволяє оцінити основу мотивації їхньої творчої діяльності, здатність самостійно реалізовувати дизайн-проєкти.
У своїх пошуках з формування естетичного сприйняття майбутніх дизайнерів перспективними напрямами визначено
дослідження на орієнтацію створення умов для духовного вдосконалення особистості як своєрідної форми самосвідо-
мості та творчої реалізації.
The study defined the category of aesthetic perception as a person's ability to perceive and evaluate the degree of aesthetic
perfection of the material and spiritual world, which allows him to make adequate decisions regarding the formation
and development of sensory culture. The terminology of art as an independent form of aesthetic activity, the main laws regarding
the evolution of art from the standpoint of sociocultural and historical processes are highlighted. The specificity of a person's
awareness of various forms of beauty through the categorical definition of beautiful, perfect, harmonious, valuable is revealed.
It was found that in Ukrainian society there is currently a need for specialists with a formed aesthetic taste, who are able to
harmoniously and perfectly elevate products with artistic and creative content to the level of modern needs and requirements.
The article reveals issues related to the problem of forming aesthetic perception in the system of training future designers. It
is emphasized that the professional activity of designers, which is based on the ability to interact with the world of beauty, to
establish a fruitful dialogue with artistic and aesthetic values, to provide an aesthetic expression of the subject and the spatial
environment, requires the process of forming aesthetic perception in future designers, which requires adequate public
attention and pedagogical support. It is emphasized that in the training system of future designers, the necessary component
should be the development of aesthetic taste, which is based on formed aesthetic views and a critical attitude to the influences
of the socio-cultural environment. It was concluded that scientific-pedagogical investigations using appropriate research
methods should show the connection in the formation of the artistic and project activity of future designers with their value
orientations, spiritual needs, ideas about the beautiful in the material-spatial environment, as well as with the level of aesthetic
perception. In this context, it is stated that awareness of values, views and ideals by future designers allows to assess the basis
of motivation of their creative activity, the ability to independently implement design projects. In search for the formation
of the aesthetic perception of future designers, promising directions are identified for research on the orientation of creating
conditions for the spiritual improvement of the individual as a peculiar form of self-awareness and creative realization.