У статті аналізується роль застосування середовищного підходу у формуванні у майбутніх учителів фізичної куль-
тури професійно важливих якостей, необхідних для здійснення їхньої професійної підготовки, заснованої на загальному
дидактичному принципі діалогу культур, а в результаті – формуванні у студентів готовості до іншомовної комунікації
у роботі за фахом. Зокрема, виявлено можливості застосування середовищного підходу у формуванні готовності май-
бутніх учителів фізичної культури до іншомовної комунікації. Проаналізовано поняття «середовищний підхід» через
низку останніх публікацій сучасних вчених та педагогів. З метою вивчення специфіки підготовки майбутніх учителів
фізичної культури розроблено та проаналізовано відповіді авторської анкети, яка мала на меті дослідити суб’єктивне
ставлення студентів 2-3 курсів Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської облас-
ної ради до формування їхньої готовності до іншомовної комунікації. Зроблено висновок, що поняття «готовність до
іншомовної комунікації» переважна більшість опитаних пов’язує з умінням ведення дискусії на навчальну чи професій-
ну тематику; роботою спортивних аніматорів у міжнародних оздоровчих центрах; публічними виступами при органі-
зації спортивно-масових заходів в готельних міжнародних комплексах; відстеженням нової інформації, що міститься
в іншомовних матеріалах для організації нових форм фізичного виховання; користуванням іноземними пошуковими
системами для інноваційної організації фізичного виховання в НУШ; аналізом іншомовних джерел інформації та вико-
ристовуванням їх для прийняття професійних рішень.
Вказано, що середовищний підхід є центральним у формуванні іншомовної комунікативної компетентності сучас-
ного успішного вчителя фізичної культури, який затребуваний як в межах України, так і за кордоном.
The article analyzes the role of the application of the environmental approach in the formation of future physical education
teachers of professionally important qualities necessary for their professional training, based on the general didactic principle
of dialogue of cultures, and as a result, the formation of students' readiness for foreign language communication in the work
of their specialty. In particular, the possibility of using the environmental approach in shaping the readiness of future PE teachers
for foreign language communication was revealed. The concept of "environmental approach" is analyzed through a number
of recent publications of modern scientists and teachers. In order to study the specifics of the training of future PE teachers,
the answers to the author's questionnaire were developed and analyzed, which aimed to investigate the subjective attitude
of students of the 2nd-3rd grades of the Municipal Higher Educational Institution "Lutsk Pedagogical College" of the Volyn
Regional Council to the formation of their readiness for foreign language communication. It was concluded that the vast
majority of respondents associate the concept of "readiness for foreign language communication" with the ability to conduct
a discussion on educational or professional topics; the work of sports animators in international health centers; public performances
during the organization of mass sports events in international hotel complexes; tracking new information contained
in foreign language materials for the organization of new forms of physical education; the use of foreign search systems for
the innovative organization of physical education at NUSh; analyzing foreign language sources of information and using them
to make professional decisions.
It is indicated that the environmental approach is central in the formation of foreign language communicative competence
of a modern successful PE teacher, who is in demand both within Ukraine and abroad.