У статті актуалізовано проблему академічних цінностей, що виступають змістовно-процесуальним маркером академічної культури здобувачів вищої професійної освіти. З’ясовано, що застосування культурологічного підходу у вивченні цінностей академічної культури вимагає вивчення академічних цінностей з позицій системно-структурного підходу. Наукова проекція проаналізованих поглядів дозволяє з’ясувати, шо переважна більшість науковців у розумінні сутності поняття “цінності” виокремлюють такі характеристики: значущість, необхідність, важливість, нормативність. Сучасна наукова рефлексія визначення понять “цінності”, “академічні цінності” дала можливість розглядати академічні цінності здобувачів вищої професійної освіти як регулятори (орієнтири) поведінки здобувачів вищої освіти в умовах освітнього середовища, що визначають вмотивованість та цілеспрямованість їх академічної діяльності. Запропоновано класифікацію академічних цінностей здобувача вищої професійної освіти: цінності академічної доброчесності – цінності, на яких ґрунтуються відносини в академічному середовищі, що визнані Бухарестською Декларацією з етичних цінностей та принципів вищої освіти в Європі; національно-патріотичні цінності цінності, що пов’язані з почуттям любові і відданості Батьківщині, закладу вищої освіти; фахово-професійні цінності – цінності, які забезпечують сумлінне ставлення до майбутньої професійної діяльності; валео-екологічні цінності – цінності, що пов’язані з дотриманням здорового способу життя, бережливим ставленням до довкілля, природних ресурсів та потребою слідкувати їм в академічній та професійній діяльності; конвенційно-деонтологічні цінності – цінності, які пов’язані з шанобливим ставленням до державних законодавчих та освітніх документів, нормативних університетських положень щодо прав та обов’язків здобувачів вищої освіти.
The article updates the problem of academic values, which act as a substantive and procedural marker of the academic culture of students of higher professional education. It was found that the application of the cultural approach to the study of the values of academic culture requires the study of academic values from the standpoint of a systemic-structural approach. The scientific projection of the analyzed views makes it possible to find out that the vast majority of scientists in understanding the essence of the concept of "values" apply a certain descriptiveness, distinguishing the following characteristics: significance, necessity, importance, normativity. Modern scientific reflection on the definition of the concepts of "values", "academic values" made it possible to consider the academic values of higher professional education students as regulators (guidelines) of the behavior of higher education students in the conditions of the educational environment, which determine the motivation and purposefulness of their academic activities. A classification of academic values of a higher professional education seeker is proposed: values of academic integrity – values on which relations in the academic environment are based, recognized by the Bucharest Declaration on Ethical Values and Principles of Higher Education in Europe; national-patriotic values – values associated with a feeling of love and devotion to the Motherland, an institution of higher education; professional and professional values – values that ensure a conscientious attitude to future professional activity; valeo-ecological values – values related to the observance of a healthy lifestyle, careful attitude to the environment, natural resources and the need to follow them in academic and professional activities; convention and deontological values – values that are associated with a respectful attitude to state legislative and educational documents, normative university regulations regarding the rights and obligations of higher education recipients.