У статті на основі аналізу наукової літератури та проведеної дослідно-експериментальної роботи розкрито теоретичні питання та практичні аспекти підготовки майбутніх учителів початкової школи до реалізації педагогіки партнерства засобами технології критичного мислення. В розвідці окреслено наукові підходи до розуміння понять “педагогіка партнерства”, “професійна компетентність” та представлено сучасне тракування технології критичного мислення. Визначено, обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність цілеспрямованої реалізації наступних умов роботи з майбутніми бакалаврами в означеному напрямку: організація системного вивчення педагогіки партнерства як професійної компетентності учителя Нової української школив ході викладання “Загальної педагогіки”; розробка та використання комплексу завдань із технології критичного мислення на тему “Педагогіка партнерства”. Представлено розроблений діагностичний інструментарій, критерії, рівні та показники дослідження, описано дослідно-експериментальну роботу з майбутніми педагогами в сукупності її складових. Зосереджено увагу на системі завдань, яка повністю відповідає вимогам та специфіці технології критичного мислення та дозволила послідовно забезпечити в експериментальній групі формування мотиваційно-ціннісного, змістового та процесуального компонентів професійної компетентності “педагогіка партнерства”. Результати контрольного етапу педагогічного експерименту засвідчили позитивну динаміку сформованості педагогіки партнерства як професійної компетентності учителя Нової української школи у студентів експериментальної групи, що є свідченням ефективності проведеної роботи. Отже, удосконалено зміст, форми та методи підготовки майбутніх учителів до реалізації педагогіки партнерства у школі першого ступеня.
The article, based on the analysis of scientific literature and experimental work, reveals the theoretical issues and practical aspects of training future primary school teachers to implement pedagogy of partnership by means of critical thinking technology.
The research outlines scientific approaches to understanding the concepts of "pedagogy of partnership", "professional competence" and presents a modern treatment of critical thinking technology. The authors determined, substantiated and experimentally tested the effectiveness of the purposeful implementation of the following conditions for working with future bachelors in this direction: the organization of a systematic study of pedago-gy of partnership as a professional competence of the teacher of the New Ukrainian School in the course of teaching "General Pedagogy"; development and use of a set of tasks on critical thinking technology on the topic "Pedagogy of partnership". In the work presented the developed diagnostic tools, criteria, levels and indicators of research. Furthermore, authors described experimental work with future teachers in the aggregate of its components. Attention is focused on the system of tasks, which fully meets the requirements and specifics of critical thinking technology and allowed to consistently ensure the formation of motivational and value, content and procedural components of professional competence "pedagogy of partnership" in the experimental group. The results of the control stage of the pedagogical experiment showed the positive dynamics of the formation of pedagogy of partnership as a professional competence of the teacher of the New Ukrainian School among the students of the experimental group, which is evidence of the effectiveness of the work. Thus, the content, forms and methods of training future teachers to implement pedagogy of partnership in the first-grade school have been improved.