Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Підготовка майбутніх магістрів до впровадження новітніх технологій в екологічну освіту дітей дошкільного віку

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Лисенко, Н. В.
dc.contributor.author Лисенко, О. М.
dc.contributor.author Матішак, М. В.
dc.date.accessioned 2023-02-22T12:04:02Z
dc.date.available 2023-02-22T12:04:02Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Лисенко, Н. В. Підготовка майбутніх магістрів до впровадження новітніх технологій в екологічну освіту дітей дошкільного віку / Н. В. Лисенко, О. М. Лисенко, М. В. Матішак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 90. – С. 79-84. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.90.16 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39277
dc.description.abstract У статті представлено теоретико-методичні та практичні аспекти професійної підготовки майбутніх магістрів до організації природничо-екологічної освіти дітей дошкільного віку. Проаналізовано зарубіжний досвід розв’язання порушеної проблеми. Встановлено, що ключовими аспектами екологічної освіти дітей дошкільного віку є полісенсорне пізнання світу (сприйняття звуків і ароматів природи, фактури її об’єктів, смаків); формування зацікавлення світом природи; розвитку уяви, комунікативних умінь і навичок міжособистісного спілкування; формування почуття особистісної цінності та впевненості у власних силах; контактування із упорядкованим довкіллям; навчання концентрації та поляризації уваги. Виявлено, що майбутні вихователі, добираючи пошуково-дослідницькі завдання, мають забезпечувати дітям емоційний та соціальний розвиток, формування аналітико-синтетичних та інших інтелектуальних операцій, які спираються на сприйняття і відчуття об’єктів і явищ природи, а не лише на її опис. Значний потенціал у даному аспекті має проєктна діяльність дошкільників. Спираючись на положення нормативно-правових документів (Базовий компонент дошкільної освіти, програми розвитку дітей дошкільного віку), виокремлено цілі проєктної діяльності в руслі природничо-екологічної освіти, як-от: розвиток здібностей та інтелекту дітей, моделювання системи цінностей, формування емоційної стабільності, розвиток соціальних умінь і навичок, створення належних умов для організації спільних і злагоджених ігор та розваг, турбота про здоров’я дітей, формування уявлень про соціальне, природниче і технічне довкілля, розвиток умінь презентувати власні задуми зрозумілими для інших засобами, формування почуття соціальної та етнічної приналежності, основ патріотизму, задоволення допитливості дітей, їх активності та самостійності тощо. uk
dc.description.abstract The article presents the theoretical, methodological and practical aspects of the professional training of future masters for the organization of natural and ecological education of preschool children. The foreign experience of solving the raised problem was analyzed. It has been established that the key aspects of environmental education of preschool children are polysensory cognition of the world (perception of the sounds and aromas of nature, the texture of its objects, tastes); formation of interest in the natural world; development of imagination, communication skills and interpersonal communication skills; formation of a sense of personal value and confidence in one's own abilities; contact with an ordered environment; training concentration and polarization of attention. It was found that future educators, choosing search and research tasks, should provide children with emotional and social development, the formation of analytical-synthetic and other intellectual operations, which are based on the perception and feeling of objects and phenomena of nature, and not only on its description. The project activity of preschoolers has significant potential in this aspect. Based on the provisions of regulatory and legal documents (Basic component of preschool education, development programs of preschool children), the goals of project activities in the direction of natural and environmental education are highlighted, such as: development of children's abilities and intelligence, modeling of the value system, formation of emotional stability, development social skills and abilities, creation of appropriate conditions for the organization of joint and coordinated games and entertainment, care for children's health, formation of ideas about the social, natural and technical environment, development of skills to present one's ideas in understandable ways for others, formation of a sense of social and ethnic belonging , the basics of patriotism, satisfying children's curiosity, their activity and independence, etc. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject екологічне виховання uk
dc.subject екологічна освіта uk
dc.subject проєкт uk
dc.subject проєктивна діяльність uk
dc.subject магістр дошкільної освіти uk
dc.subject environmental education uk
dc.subject project uk
dc.subject projective activity uk
dc.subject master of preschool education uk
dc.title Підготовка майбутніх магістрів до впровадження новітніх технологій в екологічну освіту дітей дошкільного віку uk
dc.title.alternative Preparation of future masters for the implementation of the latest technologies in the environmental education of preschool children uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics