У статті розкрито окремі психолого-педагогічні аспекти упровадження технології тимбілдингу в систему роботи з дітьми дошкільного віку у контексті реалізації ідей педагогіки партнерства. Акцентовано на тому, що тимбілдинг надає можливість по-новому поглянути на перспективи розвитку відносин між учасниками освітнього процесу у сучасному закладі освіти. Метою використання тимбілдингу в закладах дошкільної освіти є об’єднання і заохочення дітей до спільної результативної діяльності Означено провідні завдання командоутворення, що упроваджуються в процесі здійснення освітньо-виховної діяльності у закладі дошкільної освіти. Першочерговим постає завдання збагачення інструментів взаємодії, які забезпечують досягнення успіху у спільній роботі. Розкрито основні положення, на яких базується створення групи дітей дошкільного віку: забезпечення спеціального добору дітей в групи; стимулювання пізнавальної активності кожного з вихованців із урахуванням їх інтересів та можливостей. Зазначено про те, що визначаючи завдання для спільної діяльності, вихователю потрібно враховувати обсяг завдань, рівень їх складності, а також ступінь допомоги, яку потребують дошкільники з його боку. Вибір вихователем особистісної форми спілкування з дітьми під час організації освітньої діяльності, стимулювання ініціативності та творчої активності кожного з вихованців, урахування особливостей їх психофізичного розвитку уможливлює ефективність використання технології тимбілдингу. Дорослий повинен спонукати до здобуття дітьми навичок ефективної комунікації, підтримувати їх позитивну спрямованість на інших людей, формувати стійкий інтерес до взаємодії з ними, надавати дитині можливість для самореалізації в спільній діяльності. Підкреслено, що ідеї тимбілдингу в групі дошкільників неможливо реалізувати без створення атмосфери сприятливого соціального та психологічного комфорту. Наголошено на необхідності варіювання рівня навантаження, ступеня надання допомоги, характеру вимог, застосування заохочення та психологічної підтримки дитини.
The article discloses certain psychological and pedagogical aspects of the introduction of team building technology into the system of working with preschool children in the context of implementing the ideas of partnership pedagogy. Emphasis is placed on the fact that team building provides an opportunity to look at the prospects for the development of relations between participants of the educational process in a modern educational institution in a new way. The purpose of using team building in preschool education institutions is to unite and encourage children to joint productive activities. The leading tasks of team building implemented in the process of educational activities in preschool education institutions are defined. The task of enriching the tools of interaction that ensure success in joint work is of primary importance. The main provisions on which the creation of a group of preschool children is based are disclosed: provision of special selection of children in groups; stimulation of the cognitive activity of each pupil, taking into account their interests and capabilities. It is noted that when deter-mining tasks for joint activities, the educator needs to take into account the amount of tasks, their level of complexity, as well as the level of help that preschoolers need from him. The educator’s choice of a personal form of communication with children during the organization of educational activities, stimulation of initiative and creative activity of each pupil, taking into account the peculiarities of their psychophysical development enables the effectiveness of using team building technology.An adult should encourage children to acquire effective communication skills, support their positive focus on other people, form a stable interest in interaction with them, provide the child with an opportunity for self-realization in joint activities. It is emphasized that the ideas of team building in a group of preschoolers cannot be implemented without creating an atmosphere of favorable social and psychological comfort. The need to vary the level of workload, level of assistance, nature of requirements, use of encouragement and psychological support of the child is emphasized.