Комплексний розвиток рухових якостей у процесі фізичного виховання навчальних закладів загальної середньої освіти є одним з пріоритетних напрямків підвищення фізичної підготовки учнів. Наукові дані свідчать, що заняття футболом сприяють розвитку і вдосконаленню основних рухових якостей учнів. Впровадження варіативного модулю «Футбол» в процес фізичного виховання навчальних закладів загальної середньої освіти і є одним із важливих розділів навчальної програми з фізичної культури для учнів 6-9 класів. Змістовна частина модуля розриває відповідає поставленим завданням програми, а саме, зацікавленості та інтересу учнів до занять фізичною культурою, формуванню здорового способу життя, процесуальна частина модуля включає навчальний матеріал засоби формування спеціальних рухових умінь і навичок, розвиток рухових якостей.
Мета дослідження спрямована на визначення динаміки розвитку рухових якостей учнів 11-15 років у процесі вивчення варіативного модуля «Футбол». Наукова новизна дослідження полягає у визначені особливостей змін розвитку рухових якостей учнів 11-15 років в процесі занять за варіативним модулем «Футбол», у визначенні прогностичних параметрів вікових тенденцій змін; у доповнені відомостей щодо впливу засобів футболу на рівень компетентностей фізичної підготовленості.
Результати педагогічного експерименту вказують на позитивний вплив засобів і методів навчання і тренування з футболу на показники рухових якостей учнів середнього шкільного віку, обґрунтовують необхідності впровадження диференційованого підходу до процесу їх фізичної підготовки.
Comprehensive development of motor skills in the process of physical education in general secondary education institutions is one of the priority directions for improving the physical training of students. Scientific data show that playing football contributes to the development and improvement of the basic motor skills of students. The implementation of the variable module «Footbal» in the process of physical education of educational institutions of general secondary education is one of the important sections of the physical education curriculum for students of grades 6-9. The content part of the module meets the set objectives of the program, namely, the interest and interest of students in physical education, the formation of a healthy lifestyle, the procedural part of the module includes educational material, the means of forming special motor skills and skills, the development of motor qualities.
The purpose of the study is to determine the dynamics of the development of motor skills of students aged 11-15 years in the process of studying the variable module «Football». The scientific novelty of the study consists in the determined features of changes in the development of motor qualities of students aged 11-15 years in the process of classes according to the variable module «Football», in the determination of prognostic parameters of age-related trends of changes; supplemented with information on the impact of football equipment on the level of physical fitness competencies.
The results of the pedagogical experiment indicate the positive influence of the means and methods of teaching and training in football on the indicators of the motor qualities of middle school students, justifying the need to introduce a differentiated approach to the process of their physical training.