The article describes the current approach to the accelerated swimming of the students of the foundations of higher education. The technology of organization of the lighting process was optimized, which brought together the brains for the accelerated realization of the potential abilities of female students in professional development and healthy health.
A complex of effective benefits, methods and methods of training, which resulted in a significant improvement in the students' knowledge, reduction of those specific skills was assigned. It has been shown that the concept of a differentiated accelerated training of female students can be implemented on the principle of one-hour training quietly, that they are engaged in techniques, which include sports methods of swimming from the stop-and-go method. Seeing at its priority elements of the swimming technique allows, for the minds of the deficit of the hour, the introduced training, to form a system of specific stable ruhovyh nachki, realized in the minds of the water medium.
Physical exercises are widely used in the form of a certain system for the prevention of diseases and the promotion of health. The basis of this system is, first of all, aerobic exercises of a cyclic nature. This includes swimming, which best meets the needs and abilities of those involved in different age groups.
The initial period of study at the university is a socially and physiologically responsible moment in a student's life. New learning conditions, a high total teaching load, a large volume, novelty and complexity of the material that a student must master, place increased demands on the body.
В статті описано сучасні підходи у прискореному навчанні плаванню студенток закладів вищої освіти. Оптимізовано технологію організації та проведення освітнього процесу, що сприяло створенню умов для прискореної реалізації потенційних можливостей студенток у професійному розвитку та зміцненні здоров'я. Визначено комплекс ефективних засобів, методів та прийомів навчання, використання яких призвело до достовірного збільшення у студенток обсягу знань, умінь та специфічних навичок.
Визначено, що концепція диференційованого прискореного навчання студенток може реалізовуватися на принципі одночасного навчання тих, що займаються технікою, чотирьох спортивних способів плавання із застосуванням цілісно-роздільного методу. Виділення у своїй пріоритетних елементів техніки плавання дозволяє за умов дефіциту часу, відведеного навчання, сформувати якісну систему специфічних стійких рухових навичок, реалізованих в умовах водного середовища.