Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Sobolenko, A.
dc.contributor.author Luskan, О.
dc.contributor.author Martinov, Yu.
dc.date.accessioned 2023-02-13T07:43:33Z
dc.date.available 2023-02-13T07:43:33Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Sobolenko, A. Pedagogical control and its significance in controlling speed-power movements in student weightlifters / A. Sobolenko, О. Luskan, Yu. Martinov // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. - Вип. 11 (157). - С. 24-26. - DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.11(157).06 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39127
dc.description.abstract The article reveals the importance of pedagogical control in the management of speed-power movements in student weightlifters. It is assumed that the effectiveness of technical techniques should be evaluated based on the registration of a limited number of basic biomechanical characteristics of movement. Applying a system of internal reference points for an athlete, in combination with hardware techniques, it is possible to develop a control technique acceptable for use at all stages of training athletes for important competitions. The selection of rational pedagogical influences and their reduction into an algorithmized methodology, the use of a system of urgent information on the effectiveness of exercises will contribute to a targeted change in movement skills, which will speed up the training process of weightlifters and improve the system for evaluating their achievements. When building a specific methodology, the development of the structure and content of algorithmized pedagogical influences acquires great importance. This may indicate an unformed need for physical exercise. Which, in turn, indicates a low level of motivation for physical education. Currently, one of the urgent problems is the effective organization of physical education classes for young people in universities. The main component for the successful implementation of any activity, including physical culture and sports, is motivation. Taking into account psychological factors that contribute to the perception and adequate processing of information, the use of the features of the formation of "meaningful", "target", "operational" attitudes will help speed up the learning process. And the selection of auxiliary exercises, determination of their sequence, will contribute to consolidation of rational motor skills. uk
dc.description.abstract В статті розкрито значення педагогічного контролю в управлінні рухами швидкісно-силового характеру у студентів-важкоатлетів. Передбачається, що ефективність виконання технічних прийомів доцільно оцінювати на основі реєстрації обмеженої кількості основних біомеханічних характеристик руху. Застосовуючи систему внутрішніх орієнтирів для спортсмена, у поєднанні з апаратурними методиками, можна розробити методику контролю, прийнятну для використання на всіх етапах підготовки спортсменів до відповідальних змагань. Відбір раціональних педагогічних впливів та зведення їх у алгоритмізовану методику, використання системи засобів термінової інформації за ефективністю виконання вправ сприятиме цілеспрямованій зміні рухових навичок, що прискорить процес підготовки спортсменів важкоатлетів та покращить систему оцінювання їх досягнень. uk
dc.language.iso en uk
dc.publisher НПУ імені М.П. Драгоманова uk
dc.subject weightlifting uk
dc.subject physical exercises uk
dc.subject students uk
dc.subject physical education uk
dc.subject важка атлетика uk
dc.subject фізичні вправи uk
dc.subject студенти uk
dc.subject фізичне виховання uk
dc.title Pedagogical control and its significance in controlling speed-power movements in student weightlifters uk
dc.title.alternative Педагогічний контроль та його значення в управлінні рухами швидкісно-силового характеру у студентів-важкоатлетів uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу