У статті висвітлено шляхи модернізації системи післядипломної освіти в Україні в контексті Європейської інтеграції. Проведено теоретичний аналіз вітчизняних і європейських нормативно-правових документів, які підготовлено в рамках міжнародних проєктів. Проаналізовано перспективи розвитку безперервної освіти в умовах євроінтеграції, що сприятиме активному входженню України в ЄС. Визначено стратегічні пріоритетні напрями співробітництва між Україною та ЄС у сфері науки, технологій та інновацій з урахуванням національних і глобальних викликів, здобутків і потенціалу вітчизняної науки, нового стратегічного порядку денного ЄС. Встановлено, що основним чинником забезпечення відкритості освіти є її технологічність, що ґрунтується на використанні цифрових технологій, ресурсів Інтернету, технологій дистанційного навчання, які забезпечують інтенсифікацію, безперервність та індивідуалізацію навчання. Зазначено, що інтеграція України у світовий освітній простір вимагає постійного вдосконалення національної системи освіти, пошуку ефективних шляхів підвищення якості освітніх послуг, апробації та впровадження інноваційних педагогічних систем, модернізації змісту освіти та формування відповідного відкритого контенту, який передбачає ціннісне використання знань, розвиток ключових компетентностей, пізнавальних здібностей і критичного мислення сучасних фахівців, забезпечення безперервності освіти та навчання протягом усього життя. Рекомендовано комплекс заходів, спрямованих на прискорення темпів інтеграції до Європейського дослідницького простору: реалізовувати принципи конкурентоздатного освітнього віртуального середовища; розробляти індивідуально-освітні траєкторії професійного розвитку і саморозвитку фахівців; розробляти і впроваджувати диференційовані, багатоваріантні, диверсифіковані за профілем програми, моделі, форми освіти дорослих з урахуванням їх фахових запитів, індивідуальних потреб, соціально-економічних запитів та актуалізації розвитку креативних індустрій. Запропоновано рекомендації щодо забезпечення більш активних євроінтеграційних процесів в Україні у галузі післядипломної освіти.
The article highlights ways to modernize the postgraduate education system in Ukraine in the context of European integration. A theoretical analysis of domestic and European legal documents, which were prepared as part of international projects, was conducted. The prospects for the development of continuous education in the conditions of European integration, which will contribute to Ukraine’s active entry into the EU, are analyzed. The strategic priority areas of cooperation between Ukraine and the EU in the field of science, technology and innovation have been determined, taking into account national and global challenges, the achievements and potential of domestic science, the new strategic agenda of the EU. It has been established that the main factor in ensuring the openness of education is its technology, which is based on the use of digital technologies, Inter-net resources, distance learning technologies, which ensure the intensification, continuity and individualization of education. It is noted that the integration of Ukraine into the global educational space requires constant improvement of the national education system, the search for effective ways to improve the quality of educational services, the testing and implementation of innovative pedagogical systems, the modernization of the content of education and the formation of appropriate open content, which involves the valuable use of knowledge, the development of key competencies, cognitive abilities and critical thinking of modern specialists, ensuring the continuity of education and training throughout life.
A set of measures aimed at accelerating the pace of integration into the European Research Area is recommended: implement the principles of a competitive educational virtual environment; develop individual educational trajectories of professional development and self-development of specialists; to develop and implement differentiated, multivariate, profile-diversified programs, models, forms of adult education taking into account their professional requests, individual needs, socio-economic requests and actualization of the development of creative industries. Recommendations are offered to ensure more active Euro-pean integration processes in Ukraine in the field of postgraduate education.