Метою представленого дослідження стало формування мотивації навчання англійської мови професійного спрямування майбутніх педагогічних кадрів немовних спеціальностей в Державному закладі “Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського” як необхідного чинника свідомого входження в європейській простір вищої освіти (ЄПВО). Визначено педагогічні умови підвищення рівня навчання англійської мови професійного спрямування: 1) розроблення навчальних програм дисципліни з урахуванням професійної спрямованості; 2) застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для підвищення ефективності та зацікавленості вивчення англійської мови професійного спрямування. Для впровадження визначених педагогічних умов вирішувалися такі завдання: кафедрою західних і східних мов та методики їх навчання спільно із профілюючими кафедрами розроблені робочі програми навчальної дисципліни “Англійська мова професійного спрямування”, у яких до кожного змістового модуля в межах запланованої граматичної теми розглядалися актуальні проблеми відповідної спеціальності; для підвищення мотивації вивчення іноземної мови професійного спрямування як необхідного чинника євроінтеграції педагогічної освіти обрано проєктне навчання, а теми проєктів відповідали темам професійного спрямування змістових модулів робочих програм; для формування соціокультурної компетентності як важливої складової частини комунікативної компетентності в навчальний процес упроваджено розроблений авторкою статті мультимедійний сайт з доменним ім’ям “pnpu-quest.at.ua”. Бесіди зі здобувачами вищої педагогічної освіти на різних спеціальностях, спостереження за їхньою навчальною діяльністю та результати іспитів показали, що розроблення та впровадження робочих навчальних програм професійного спрямування та використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій під час вивчення англійської мови професійного спрямування дозволило збагатити навчальний матеріал аудіо- і відеофрагментами, матеріалами мультимедіа, застосовуючи, таким чином, усі види мовленнєвої діяльності, що сприяло найбільш ефективному засвоєнню інформації як професійного, так і соціокультурного змісту.
The purpose of the presented research was to form the motivation for learning English and the professional direction of future teaching staff of non-language specialties at the State Institution “Southern Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushinsky”, as a necessary factor for conscious entry into the European space of higher education (ESHE). Defined pedagogical conditions for raising the level of professional English language learning: 1) development of training programs of the discipline taking into account the professional orientation; 2) the use of information and communication tech-nologies (ICT) to increase the efficiency and interest in learning English for professional purposes. For the implementation of the identified pedagogical tasks, the following tasks were solved: the department of Western and Eastern languages and their teaching methods, together with the profiling departments, developed working programs of the educational discipline “English language of professional direction”, in which relevant problems of the relevant specialty were considered for each content module within the planned grammatical topic; in order to increase the motivation of learning a foreign language of professional direction, as a necessary factor of the European integration of pedagogical education, pro-ject training was chosen, and the topics of the projects corresponded to the topics of the professional direction of the content modules of the work programs; for the formation of socio-cultural competence, as an important component of communicative competence, a multimedia site developed by the author of the article with the domain name “pnpu-quest.at.ua” was introduced into the educational process. Interviews with students of higher pedagogic education in various specialties, observation of their educational activities and exam results showed that the development and implementation of vocational training programs and the use of ICT tools in the study of professional English allowed enriching the educational material with audio and video fragments, multimedia materials, thus applying all types of speech activity, which contributed to the most effective assimilation of information of both professional and socio-cultural content.