Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Якість освіти як передумова інтеграції України в Європейський освітній простір

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Грубі, Т. В.
dc.contributor.author Мірошніченко, В. І.
dc.date.accessioned 2023-02-08T11:08:29Z
dc.date.available 2023-02-08T11:08:29Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Грубі, Т. В. Якість освіти як передумова інтеграції України в Європейський освітній простір / Т. В. Грубі, В. І. Мірошніченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Спецвипуск. Том 1. – С. 61-66. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.spec.1.12 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39075
dc.description.abstract У дослідженні презентовано основні заходи реалізації освітньої політики Україні в контексті її євроінтеграційних процесів. Визначено пріоритетні завдання, що формує сьогодення перед вітчизняною вищою освітою, зокрема: якість освіти; зміни змістових її характеристик, формування єдиного національного освітнього простору, що відповідатиме вимогам часу та світовим стандартам. Визначено, що якість освіти є складною, багатовимірною характеристикою, що охоплює всі аспекти діяльності вищого навчального закладу, навчальну й академічну програми, навчальну та дослідницьку роботу, професорсько-викладацький склад і студентів, навчальну базу і ресурси тощо. Розглянуто різні концептуальні та практичні підходи до оцінки якості роботи вищих навчальних закладів Європи, проаналізовано американську та європейську моделі оцінки якості освіти у вишах. Визначено основні нормативні документи, що реґламентують співпрацю європейських держав у галузі освіти. Серед них: Меморандум про вищу освіту в Європейському Співтоваристві, Маастрихтську угоду та Лісабонську стратегію. Зафіксовано європейські критерії та показники якості освіти. Досліджено вітчизняні практики у сфері законодавства (Національна доктрина розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті, Закон України “Про вищу освіту”) і основні кроки в контексті створення системи забезпечення якості вищої освіти, згідно зі Стандартами і рекомендаціями щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти, зокрема створення Національного агентстві із забезпечення якості вищої освіти. Розглянуто виклики, наявні нині, щодо розбудови системи зовнішнього забезпечення якості вищої освіти України. Виявлено, що досі не сформовано національну концепцію та систему гарантування якості вищої освіти. Запропоновано окремі заходи, що посилять якість і конкурентоспроможність вітчизняної вищої освіти. uk
dc.description.abstract The study presents the main measures of educational policy implementation in Ukraine in the context of its European integration processes. Priority tasks shaping the present for domestic higher education have been identified, in particular: quality of education; changes in its content characteristics, the formation of a unified national educational space that will meet the requirements of the time and world standards. It was determined that the quality of education is a complex, multidimensional characteristic that covers all aspects of the activity of a higher educational institution, educational and academic program, educational and research work, teaching staff and students, educational base and resources, etc. Various conceptual and practical approaches to the evaluation of the quality of work of higher educational institutions in Europe are considered, the American and European models of evaluation of the quality of education in universities are analyzed. The main regulatory documents regulating the cooperation of European states in the field of education have been defined. Among them: the Memorandum on Higher Education in the European Community, the Maastricht Agreement and the Lisbon Strategy. European criteria and indicators of the quality of education have been recorded. Domestic practices in the field of legislation (the National Doctrine of Education Development in Ukraine in the 21’st century, the Law of Ukraine “On Higher Education”) and the main steps in the context of creating a system of quality assurance of higher education, in accordance with the Standards and recommendations for quality assurance in the European area of higher education, were studied. education, in particular, the creation of the National Agency for Quality Assurance of Higher Education. The challenges that exist today regarding the development of the system of external quality assurance of higher education in Ukraine are considered. It was revealed that the national concept and system of guaranteeing the quality of higher education has not yet been formed. Separate measures are proposed that will strengthen the quality and competitiveness of domestic higher education. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject акредитація uk
dc.subject глобалізація uk
dc.subject євроінтеграція uk
dc.subject інституційний аудит uk
dc.subject інтернаціоналізація uk
dc.subject освітні стандарти uk
dc.subject якість освіти uk
dc.subject accreditation uk
dc.subject globalization uk
dc.subject European integration uk
dc.subject institutional audit uk
dc.subject internationalization uk
dc.subject educational standards uk
dc.subject quality of education uk
dc.title Якість освіти як передумова інтеграції України в Європейський освітній простір uk
dc.title.alternative Quality of education as a prerequisite for the integration of Ukraine into the European educational area uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу