Проєктна технологія є однією зі стандартних методів навчання в Європі. Зазвичай вона вважається засобом, за допомогою якого студенти можуть розвивати незалежність і відповідальність, а також практикувати соціальні та демократичні моделі поведінки. Проєктна технологія є справжнім продуктом європейського руху прогресивної освіти. У статті наведено короткий екскурс в історію становлення поняття “проєктна технологія”. Починаючи з сільськогосподарського експерта Руфуса В. Стімсона з його “планом домашнього проєкту” 1908 року, якого вважають першим педагогом проєктної технології та попередником Вільяма Г. Кілпатріка. Стаття дає зрозуміти, що навчання за допомогою проєктної технології почалося на триста років раніше, ніж прийнято вважати, а це, у свою чергу, відкриває нові перспективи для її тлумачення. Проєктна технологія пропонує ідеальну можливість для вирішення питань спадкоємності та поширення освітніх інновацій. Ці питання є центральними для сучасної реформи освіти та поступової інтеграції в єдиний європейський освітній простір України. Описано внесок Вільяма Г. Кілпатріка в розвиток проєктної технології. Він зробив висновок, що “психологія дитини” є вирішальним елементом процесу навчання. Діти повинні мати можливість вільно вирішувати, що вони хочуть робити, а їхня успішність у навчанні зростатиме пропорційно їхній мотивації до навчання. Навчання за проєктною технологією є одним із найперспективніших шляхів, тому що вона створює умови для творчої самореалізації учнів і активізації їхньої мотивації до навчання, сприяння розвитку інтелекту. Кожен учень має власний досвід вирішення проблем, тобто майбутнє самостійне життя вони проєктують у навчанні.
Незважаючи на деякі недоліки, реалізація проєктної технології в освітньому процесі є перспективним напрямом для вітчизняних закладів освіти. У результаті такого навчання особливу увагу необхідно приділити предметам практичного спрямування, які цікавлять студентів, за допомогою чого можна покращити не лише мотивацію студентів, а й якість освіти загалом.
Project technology is one of the standard teaching methods in Europe. It is generally considered a means by which students can develop independence and responsibility, as well as practice social and democratic behaviours. Project technology is a true product of the European progressive education movement. The article provides a brief excursion into the history of the concept of “project technology”. Starting with the agricultural expert Rufus W. Stimson with his “home project plan” of 1908, who is considered the first educator of project technology and the predecessor of William G. Kilpatrick. The article makes it clear that project-based learning began three hundred years earlier than is commonly believed, and this, in turn, opens up new perspectives for its interpretation. Project-based technology offers an ideal opportunity to address the issues of continuity and diffusion of educational innovation. These issues are central to the modern education reform and gradual integration into the single European educational space of Ukraine. The contribution of William G. Kilpatrick to the development of project technology was described. He concluded that “child psychology” is a crucial element of the learning process. Children should be able to freely decide what they want to do, and their academic performance will increase in proportion to their motivation to learn. Learning by project technology is one of the most promising ways, because it creates conditions for creative self-realization of students and activation of their motivation to learn, promoting the development of intelligence. Each student has their own experience of problem solving, that is, they design their future independent life in learning. Despite some shortcomings, the implementation of project technology in the educational process is a promising direction for domestic educational institutions. As a result of such training, special attention should be paid to practical subjects that interest students, which can improve not only the motivation of students, but also the quality of education in general.