У статті розглянуто проблему впровадження у навчання, виховання і дозвілля дитини різних видів медіапродукції, насамперед, мультиплікаційних фільмів, а також їх безпосередній вплив на розвиток. На основі аналізу психологічної літератури визначено внесок науковців у вивчення та розширення знань з обраної теми. Обгрунтовано значущість розуміння фахівцями та батьками усіх можливих впливів на дитину та зазначено вимоги до мультиплікаційних фільмів. Зазначено психічні процеси, що піддаються безпосередньому впливу. Споглядання мультсеріалів часто може бути визначальним при засвоєнні і розумінні емоцій і емоційних проявів. Таке трапляється, коли дитина з раннього віку проводить надто багато часу перед екранами гаджетів. Виокремлено фактори, через які діти є вразливими до всього, що демонструється у телеекранах, серед них: особливості дитячої психіки та недостатня сформованість психічних процесів Окреслено деякі протиріччя дослідників у цій сфері та описано як позитивні, так і негативні аспекти проблематики. Досліджено шляхом опитування ставлення батьків та дітей до мультфільмів, а також наслідки їх щоденного перегляду. Визначено перелік рекомендацій, відповідно до результатів проведеного дослідження.
The article considers the problem of introducing various types of media products, primarily animated films, into a child's education, upbringing and leisure time, and their direct impact on a child's development. Based on the analysis of the psychological literature, the contribution of scientists in the study and expansion of knowledge on the chosen topic is identified. The importance of specialists and parents' understanding of all possible influences on a child is substantiated, and the requirements for animated films are specified. Mental processes that are directly affected are stated. Watching a cartoon can often be decisive in learning and understanding emotions and emotional expressions. This happens when a child spends too much time in front of gadget screens from an early age. Factors that make children vulnerable to all that is shown on TV screens are identified, among them: peculiarities of children's psyche and insufficiently formed mental processes. Some contradictions of researchers in this field are pointed out and both positive and negative aspects of the issues are described. The parents' and children's attitudes towards cartoons, as well as the consequences of watching them every day, were studied through a survey. A list of recommendations according to the results of the study is provided.