Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Matviienko, Olena
dc.contributor.author Olefirenko, Taras
dc.date.accessioned 2023-01-30T10:14:03Z
dc.date.available 2023-01-30T10:14:03Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Matviienko, O. Theoretical fund amentals of creative personality development / O. Matviienko, T. Olefirenko // Освітньо-науковий простір : науковий журнал = Educational scientific space : scientific journal / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова [ гол. ред. д-р пед. наук, проф. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2022. – Вип. 2. – С. 33-44. - 10.31392/ONP.2786-6890.2(1).2022.03 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38941
dc.description.abstract The study theoretically substantiates the psychological and pedagogical conditions for the development of creative thinking of the individual in the learning process; the meaning of the concept of "creative thinking" in the structure of personality is revealed and the indicators of its development are characterized. It is substantiated that creative thinking is decisive in the structure of the creative personality. It is the core of the cognitive sphere and the state of development of the motivational and social spheres depends on it. It is determined that creative thinking is a certain thought processes of the individual, the synthesis of which contributes to the creation of something new. The state of its development is influenced by the presence of cognitive interest, the development of mental operations and intellectual skills. Creative thinking has an ambiguous interpretation, on the one hand it is a mental process based on the solution of contradictions and problems arising in the process of human activity, and on the other hand, the concept of "thinking" and creative thinking are synonymous, as thinking is based on solving difficulties. Analysis of the scientific literature on the problem of research makes it possible to identify the following criteria for the development of creative personality: the presence of cognitive interest, the desire for achievement and continuous self-development (motivational sphere); developed in tandem conceptual, divergent and creative thinking, developed intellectual and creative skills, reflection (cognitive sphere); developed moral qualities, ability to self-management, communicative and aesthetic qualities (social sphere). Based on the criteria outlined above, high, medium and low levels of development of creative thinking in the structure of personality are distinguished. uk
dc.description.abstract У дослідженні теоретично обґрунтовано психолого-педагогічні умови розвитку творчого мислення особистості у процесі навчання; здійснено аналіз наукової літератури з проблеми розвитку творчого особистості у процесі навчання; розкрито зміст поняття «творче мислення» в структурі особистості і охарактеризовано показники його розвитку. Обґрунтовано, що творче мислення є визначальним у структурі творчої особистості. Воно являється ядром пізнавальної сфери і від нього залежить стан розвитку мотиваційної та соціальної сфер. Визначено, що творче мислення – це певні мисленнєві процеси особистості, синтез яких сприяє створенню нового. На стан його розвитку впливає наявність пізнавального інтересу, розвиненість мисленнєвих операцій та інтелектуальні вміння. Творче мислення має неоднозначне тлумачення, тобто з одного боку це психічний процес, який ґрунтується на рішенні протиріч і проблем, що виникають у процесі діяльності людини, а, з іншого боку, поняття «мислення» і творче мислення є синонімами, так як мислення засноване на вирішенні труднощів. Аналіз наукової літератури з проблеми дослідження дає можливість виділити такі критерії розвитку творчої особистості: наявність пізнавального інтересу, прагнення до досягнень та до постійного саморозвитку (мотиваційна сфера); розвинуте у тандемі поняттєве, дивергентне та творче мислення, розвинуті інтелектуальні та творчі уміння, рефлексія (пізнавальна сфера); розвинуті моральні якості, здатність до самоуправління, комунікативні та естетичні якості (соціальна сфера). Взявши за основу окреслені вище критерії, виділено високий, середній та низький рівні розвитку творчого мислення у структурі особистості. uk
dc.language.iso en uk
dc.publisher Видавництво Ліра-К uk
dc.subject thinking uk
dc.subject development of creative thinking uk
dc.subject creative personality uk
dc.subject creative activity uk
dc.subject мислення uk
dc.subject розвиток творчого мислення uk
dc.subject творча особистість uk
dc.title Theoretical fund amentals of creative personality development uk
dc.title.alternative Теоретичні основи розвитку творчої особистості uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу