Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування еколого доцільної поведінки у дітей старшого дошкільного віку: експериментальне дослідження

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Довбня, Софія Олегівна
dc.contributor.author Отченко, Галина Володимирівна
dc.date.accessioned 2023-01-25T10:00:35Z
dc.date.available 2023-01-25T10:00:35Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Довбня, С. Формування еколого доцільної поведінки у дітей старшого дошкільного віку: експериментальне дослідження / С. Довбня, Г. Отченко // Освіта ХХІ століття: реалії, виклики, тенденції розвитку : колективна монографія = The XXI century education: realities, challenges, development trends: collective monograph / за наук. ред. Ганни Цвєткової. ‒ Hameln : InterGING, 2020. ‒ С. 172-195. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38916
dc.description.abstract У статті розкрито сутність еколого доцільної поведінки як «формули» екологічного розуміння дітьми старшого дошкільного віку важливості доречного поводження себе у довкіллі задля підтримання екобалансу і гармонії з природою; здійснено аналіз характерних проявів цієї поведінки у дітей старшого дошкільного віку. Еколого доцільна поведінка старших дошкільників складається із сукупності взаємозалежних структурно-змістових компонентів: емоційно-ціннісного (ставлення до природи як до цінності та усвідомлення єдності з природним світом); інформаційно-пізнавального (екологічно узгоджена діяльність в природі на основі еколого-природознавчих знань, основними серед яких є уявлення про зв'язки й залежності в природі); діяльнісно-дієвого (вольової діяльності у природному оточенні, самообмеження власних бажань та змотивована поведінка до природи). Експериментальний аналіз представленості компонентів еколого доцільної поведінки засвідчив, динаміку вивищення рівнів сформованості еколого-доцільної поведінки зумовлену оновленням еколого розвивальним середовищем закладу дошкільної освіти та дієвістю педагогічного супроводу як механізму тривалої трьохсторонньої суб`єкт-суб`єктної взаємодії «педагог-діти-батьки», для якої характерно переважне використання інтерактивних методів, прийомів та форм, реалізація яких відображає якісні зміни в емоційно-мотиваційній, діяльнісно-поведінковій та пізнавальній сферах тощо. uk
dc.description.abstract The article is dedicated to the essence of ecologically appropriate behavior as a “formula” of ecological preschoolers’ understanding of the importance of appropriate behavior in the environment to maintain ecological balance and harmony with nature; the analysis of characteristic manifestations of this preschoolers’ behavior is carried out. The ecologically appropriate behavior of preschoolers consists of a set of interdependent structural and semantic components: emotional and value (attitude to nature as a value and awareness of unity with the natural world); information-cognitive (ecologically coordinated activity in nature on the basis of ecological and natural science knowledge, the main among which are ideas about connections and dependencies in nature); activity-effective (volitional activity in the natural environment, self-limitation of one's own desires and motivated behavior to nature). Experimental analysis of the representation of the components of ecologically appropriate behavior showed the dynamics of increasing the levels of formation of ecologically appropriate behavior, due to the implementation of the components of pedagogical support: updating the ecological development environment of preschool education; organization of work in nature with older preschool children; conducting interactive forms of methodical work with teachers and pedagogical interaction of preschool education institutions with parents in the process of joint activities, etc. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher InterGING uk
dc.subject екологія uk
dc.subject доцільність uk
dc.subject поведінка uk
dc.subject еколого доцільна поведінка uk
dc.subject старший дошкільний вік uk
dc.subject педагогічний супровід uk
dc.subject праця в природі uk
dc.subject ecology uk
dc.subject expediency uk
dc.subject behavior uk
dc.subject environmentally appropriate behavior uk
dc.subject preschoolers’ age uk
dc.subject pedagogical support uk
dc.subject nature investigation uk
dc.title Формування еколого доцільної поведінки у дітей старшого дошкільного віку: експериментальне дослідження uk
dc.title.alternative Preschoolers' ecological appropriate behavior formation: experimental study uk
dc.type Monograph/book section uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу