У статті розглянуто важливість впровадження інноваційних технологій в навчальний процес, адже діяльність є засобом, умовою, рушійною силою і джерелом формування соціальності, а інновація – ідея, новітній продукт в галузі техніки, технології, організації праці, управління та інших сферах наукової та соціальної діяльності, засноване на використанні досягнень науки і передового досвіду. Обґрунтовано роль і місце інноваційної діяльності вчителя математики у системі неперервної освіти. Уточнено поняття інноваційна діяльність вчителя математики у галузі освіти як комплексна структура, в якій гармонійно поєднуються складові елементи. Інноваційна діяльність є відкритим системним утворенням і це зумовлено багатоваріантністю інноваційного процесу, який реалізується вчителем математики. Важливим є опис інноваційно-дослідницької діяльності з точки зору загальнонаукової методології, зокрема системного, синергетичного, діяльнісного, інформаційного, комунікаційного та технологічного підходів. Відмічено вплив інформаційних потоків та комунікації для розробки і забезпечення якісного впровадження інновацій у сфері освіти, адже специфіка діяльності вчителя математики в умовах сучасності вимагає від нього творчого і критичного мислення, спостережливості, уміння планувати, здійснювати та аналізувати педагогічний процес розв’язувати низку педагогічних задач, спрямованих на досягнення загальної мети – формування особистості учня, його світогляду.
Розкриті загальнонаукові принципи, на яких ґрунтується дослідження інноваційної діяльності майбутнього вчителя математики, зокрема принцип об’єктивності, реалізму, детермінізму, принцип сутнісного аналізу та єдності історичного і логічного, принцип доведеної практичності; наступності; гнучкості стратегії; мінімізації перехідного періоду та ін. Виокремлено взаємозв’язок та взаємозумовленість структурних елементів неперервної підготовки майбутнього вчителя математики до інноваційної діяльності. Проведено аналіз особливостей математичної діяльності вчителя математики в системі неперервної освіти та визначено напрями здійснення його інноваційної діяльності.
В статье рассмотрены важность внедрения инновационных технологий в учебный процесс, ведь деятельность является средством, условием, движущей силой и источником формирования социальности, а инновация – идея, новейший продукт в области техники, технологии, организации труда, управления, а также в других сферах научной и социальной деятельности, основанное на использовании достижений науки и передового опыта. Обоснована роль и место инновационной деятельности учителя математики в системе непрерывного образования. Уточнено понятие инновационная деятельность учителя математики в области образования как комплексная структура, в которой гармонично сочетаются составляющие элементы. Инновационная деятельность является открытым системным образованием и это обусловлено многовариантностью инновационного процесса, который реализуется учителем математики. Важно описание инновационно-исследовательской деятельности с точки зрения общенаучной методологии, в частности системного, синергетического, деятельностного, информационного, коммуникационного и технологического подходов. Отмечено влияние информационных потоков и коммуникации для разработки и обеспечения качественного внедрения инноваций в сфере образования, ведь специфика деятельности учителя математики в условиях современности требует от него творческого и критического мышления, наблюдательности, умение планировать, осуществлять и анализировать педагогический процесс решать ряд педагогических задач, направленных на достижение общей цели – формирование личности ученика, его мировоззрения. Раскрыты общенаучные принципы, на которых основывается исследования инновационная деятельность будущего учителя математики, в частности принцип объективности, реализма, детерминизма, принцип сущностного анализа и единства исторического и логического, принцип доказанной практичности; преемственности; гибкости стратегии; минимизации переходного периода и др.
Выделены взаимосвязь и взаимообусловленность структурных элементов непрерывной подготовки будущего учителя математики к инновационной деятельности. Проведен анализ особенностей математической деятельности учителя математики в системе непрерывного образования, и определены направления осуществления его инновационной деятельности.
The article considers the importance of introducing innovative technologies into the educational process, because activity is a means, condition, driving force and source of socialization, and innovation is an idea, the latest product in engineering, technology, labor organization, management, and other areas of science and technology, social activities based on the use of scientific advances and best practices. The role and place of innovative activity of a math teacher in the system of continuing education are substantiated. The concept of innovative activity of a math teacher in the field of education as a complex structure in which the constituent elements are harmoniously combined is specified. Innovative activity is an open system formation and it is caused by variety of innovative process which is realized by the math teacher. It is important to describe innovation and research activities in terms of general scientific methodology, including systemic, synergetic, activity, information, communication and technological approaches. The influence of information flows and communication for the development and quality implementation of innovations in education is noted, because the specifics of math teachers in modern times require creative and critical thinking, observation, ability to plan, implement and analyze the pedagogical process to solve a number of pedagogical problems, aimed at achieving a common goal – the formation of the student’s personality, his worldview. The general scientific principles on which the research is based on the innovative activity of the future math teacher, in particular the principle of objectivity, realism, determinism, the principle of essential analysis and unity of historical and logical, the principle of proven practicality; continuity; strategy flexibility; minimizing the transition period, etc. The interrelation and interdependence of structural elements of continuous preparation of the future math teacher for innovative activity is singled out. The analysis of features of mathematical activity of the math teacher in system of continuous education is carried out, and the directions of realization of its innovative activity are defined.