У статті окреслено наукове обґрунтування крос-культурної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва як соціокультурного феномену. Теоретичною та методологічною основою цього дослідження є філософсько-антропологічний підхід до кроскультурної підготовки, ідеї цінності особистості людини. Автор доводить, що в Україні та Китаї з’являються нові концепції, які наголошують на діалозі культур, а саме на важливості кроскультурної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Доведено, що при умові осягнення світового кроскультурного простору та визначення кроскультурного середовища вишу як культурологічного феномену є можливість пізнати та оцінити особливості культури різних народів світу на основі загальноприйнятих духовно-моральних ціннісних показників. Такий філософсько-антропологічний аспект може бути використаний дослідниками кроскультурної підготовуки студентів, щоб підкреслити духовно-моральні риси особистості студента в контексті освітнього ідеалу. Кросультурність в системі неперервної освіти – це дійсно поліфонічний процес із прагненням до гармонії різних точок зору, думок, але з постійним протиставленням позицій та намаганням зрозуміти чужу думку. Отже, кроскультурність сприяє більш точному розумінню проблеми культурної ідентичності певного людського співтовариства, розглянутої в ході історичного процесу кроскультурної взаємодії та взаємозбагачення, унаслідок можливої динаміки постійних кроскультурних зв’язків, тобто подолання беззастережного пріоритету традицій, що проявляється на всіх рівнях взаємодії людей у сучасному суспільстві. Розвиваючись у цьому напрямку, сучасна система неперервної освіти намагається вийти на рівень, що сприяє вирішенню проблем, які охоплюють людську спільноту в цілому, звертаючись до наднаціональних, кроскультурних, загальнолюдських цінностей.
В статье очерчено научное обоснование крос-культурной подготовки будущих учителей музыкального искусства как социокультурного феномена. Теоретической и методологической основой этого исследования является философско-антропологический подход к кроскультурной подготовке, идее ценности личности человека. Автор доказывает, что в Украине и Китае появляются новые концепции, которые отмечают диалог культур, а именно в важности кроскультурной подготовки будущих учителей музыкального искусства. Доказано, что при условии постигания мирового кроскультурного пространства и определения кроскультурного среды виша как культурологического феномена есть возможность познать и оценить особенности культуры разных народов мира на основе общепринятых духовно-моральных ценностных показателей. Такой философско-антропологический аспект может быть использован исследователями кроскультурной подготовки студентов, чтобы подчеркнуть духовно-моральные черты личности студента в контексте образовательного идеала. Кроскультурность в системе непрерывного образования – это действительно полифонический процесс со стремлением к гармонии разных точек зрения, мнений, но с постоянным противопоставлением позиций и попыткой понять чужое мнение. Итак, кроскультурность способствует более точному пониманию проблемы культурной идентичности определенного человеческого сообщества, рассмотренной в ходе исторического процесса кроскультурного взаимодействия и взаимообогащения, вследствие возможной динамики постоянных кроскультурных связей, то есть преодоление безоговорочного приоритета традиций, проявляется на всех уровнях взаимодействия людей в современном обществе. Развиваясь в этом направлении, современная система непрерывного образования пытается выйти на уровень, способствует решению проблем, которые охватывают человеческое сообщество в целом, обращаясь к сверхнациональным, кроскультурным, общечеловеческим ценностям.
The article outlines the scientific substantiation of cross-cultural training of future music teachers as a socio-cultural phenomenon. The theoretical and methodological basis of this study is a philosophical and anthropological approach to cross-cultural training, the idea of the value of human personality. The author argues that new concepts are emerging in Ukraine and China that emphasize the dialogue of cultures, namely the importance of cross-cultural training for future music teachers. It is proved that under the condition of comprehending the world cross-cultural space and defining the cross-cultural environment of higher education as a culturological phenomenon it is possible to know and evaluate the features of culture of different peoples of the world on the basis of generally accepted spiritual and moral values. This philosophical and anthropological aspect can be used by researchers of cross-cultural training of students to emphasize the spiritual and moral features of the student’s personality in the context of the educational ideal.
Cross-culturality in the system of continuing education is a truly polyphonic process with the desire for harmony of different points of view, opinions, but with constant opposition of positions and attempts to understand another’s opinion. Thus, cross-culturality contributes to a more accurate understanding of the problem of cultural identity of a particular human community, considered in the historical process of cross-cultural interaction and enrichment, due to the possible dynamics of permanent cross-cultural ties, ie overcoming the unconditional priority of traditions. Developing in this direction, the modern system of continuing education is trying to reach a level that helps to solve problems that affect the human community as a whole, addressing supranational, cross-cultural, universal values.