У статті досліджено різноманітні форми мистецького виховання майбутніх педагогів у позанавчальний час. Позааудиторна діяльність має чи не найбільший потенціал залучення студентства до мистецтва і власної творчості. Адже вона, як правило, здійснюється на засадах зацікавленості, ініціативи, співтворчості, добровільної участі, врахування індивідуальних потреб і талантів, її рушійною силою є інтерес. Окрім того, форми позааудиторної роботи мають більш відкритий та неформальний характер спілкування, більш динамічну реалізацію та передбачають проведення різноманітних заходів, а саме: вечорів відпочинку чи зустрічей з діячами культури, поетами, майстрами, художниками; диспутів, усних журналів; відзначення пам’ятних дат у житті факультетів; виконання громадських доручень, впровадження волонтерської діяльності; організацію конференцій, конкурсів, КВК, екскурсій; проведення бесід про історію та культуру власного та інших народів світу; роботу в гуртках за інтересами; участь у художній самодіяльності тощо. Зазначено, що важливу роль у мистецькому вихованні здобувачів освіти відіграє куратор або викладач, який повинен враховувати індивідуальні особливості кожного студента під час планування позанавчальної діяльності майбутніх педагогів, надавати їм можливість самостійно обирати вивчення певних видів мистецтва з метою розширення їхнього світогляду та розвитку творчих здібностей. Доведено, що правильна організація вільного часу сприятиме всебічному розвиткові молоді завдяки ознайомленню її з досягненнями світової культури, що допоможе усунути однобічність мислення та суджень, сприятиме формуванню естетичної культури шляхом залучення майбутніх педагогів до естетичної діяльності, розвиватиме чуттєву сферу особистості, інтерес до мистецтва.
В статье исследованы разнообразные формы художественного воспитания будущих педагогов во внеурочное время. Внеаудиторная деятельность имеет один из наибольших потенциалов привлечения студенчества к искусству и собственному творчеству. Ведь она, как правило, осуществляется на принципах заинтересованности, инициативы, сотворчества, добровольного участия, учета индивидуальных потребностей и талантов, ее движущей силой является интерес. Кроме того, формы внеаудиторной работы имеют более открытый и неформальный характер общения, более динамическую реализацию и предусматривают проведение разнообразных мероприятий, а именно: вечеров отдыха или встреч с деятелями культуры, поэтами, мастерами, художниками; диспутов, устных журналов; отмечание памятных дат в жизни факультетов; выполнение общественных поручений, внедрения волонтерской деятельности; организацию конференций, конкурсов, КВН, экскурсий; проведение бесед об истории и культуре собственного и других народов мира; работу в кружках по интересам; участие в художественной самодеятельности и тому подобное. Отмечено, что важную роль в художественном воспитании студентов играет куратор или преподаватель, который должен учитывать индивидуальные особенности каждого студента во время планирования внеаудиторной деятельности будущих педагогов, предоставлять им возможность самостоятельно избирать изучение определенных видов искусства с целью расширения их мировоззрения и развития творческих способностей. Доказано, что правильная организация свободного времени будет способствовать всестороннему развитию молодежи благодаря ознакомлению ее с достижениями мировой культуры, которая поможет устранить односторонность мышления и суждений, будет способствовать формированию эстетической культуры путем привлечения будущих педагогов к эстетической деятельности, будет развивать чувственную сферу личности, интерес к искусству.
In the article the various forms of artistic education of future teachers are investigational in extracurricular time. Extracurricular activity has one of most potentials of bringing in of student to the art and own work. In fact she, as a rule, comes true on principles of the personal interest, initiative, сотворчества, voluntarily participation, account of individual necessities and talents, her motive force is interest. In addition, the forms of extracurricular work have more open and informal character of intercourse, more dynamic realization and foresee realization of various measures, namely: evenings of rest or meeting with cultural workers, poets, masters, artists; disputes, verbal magazines; marking of memorable dats is in life of faculties; implementation of public commissions, introductions of volunteer activity; organization of conferences, competitions, excursions; realization of conversations about history and culture own and other people of the world; work in mugs on interests; participating in an artistic independent action and others like that.
It is marked that an important role in artistic education of students is played by a counsel or teacher which must take into account the individual features of every student during planning of extracurricular activity of future teachers, to give possibility independently to elect the study of certain types of art with the purpose of expansion of their world view and developing creative flairs to them. It is well-proven that correct organization of spare time will assist comprehensive development of young people due to the acquaintance of her with achievements of world culture which will help to remove one-sidedness of thought and judgements, will assist forming of aesthetic culture by bringing in of future teachers to aesthetic activity, will develop the perceptible sphere of personality, interest in an art.