ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Рідей, Наталія Михайлівна | |
dc.date.accessioned | 2022-12-23T08:09:30Z | |
dc.date.available | 2022-12-23T08:09:30Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Рідей, Н. М. Нарощення методологічного потенціалу ноосферної освіти у проектній діяльності [Розділ 1.] / Н. М. Рідей // Методологія неперервної освіти та наукового дослідження : колективна монографія / За загальною редакцією Н. М. Рідей, Е.В. Лузік ; авт. кол. : Н. М. Рідей, Е. В. Лузік, Г. М. Падалка [та ін.]. - Київ : ТОВ ЦП «Компринт», 2020. – С. 9-22. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38717 | |
dc.description.abstract | Визначено, що наукова (науково-технічна) мультидисциплінарна проектна діяльність щодо формування методології безпеки й якості життя на засадах формування системи ноосферної освіти полягає в обґрунтуванні, дослідженні, розробленні, впровадженні та апробації поліваріантних моделей сучасних за особливостями їх цільового призначення та модернізованих систем підготовки фахівців і професіоналів нової формації, здатних протистояти глобальним екологічним викликам: передбачає реалізацію методології системного адміністративного управління архітектонікою поліваіріантних моделей ноосферно-орієнтованої (на засадах безпеки й якості життя) підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації та стажування вихователя – учителя – педагога – наставника – науково-педагогічного працівника – здобувача освіти; враховує принципи і підходи: ноосферний, квалітологічний, футуристичний, конструктивно-проблемний, ситуативно-інноваційний, діяльний та програмно-цільовий, нормативно-аксіологічний, культурологічний, системний, інформаційний, синергетичний,комплексний, проблемно-сценарний, структурно-функціональний, системно-генетичний і морфологічний, соціокультурний, як підходи наукового пізнання стану та розвитку системи; комплексні функції методології (критично-експертна,критеріально-індикативна, орієнтаційна (цілеспрямована), аналітично-релевантна – евристична, інструментально-технологічна, прогностична, світоглядна та футуристична, креативна), які спрямовані на передбачення, усунення та запобігання екологічним ризикам і небезпекам цивілізаційного розвитку; включає освітньо-наукові модулі – ноосферологія, методологія системного управління, квалітологія (безпека й якість життя), прогнозування та моделювання позитивного психо-емоційного розвитку; розроблення мережевих он-лайн воркшопів підготовки здобувачів освіти та наукових ступенів усіх категорій зацікавлених; об’єднує поліпрофільну семантику закладів вищої освіти та наукових установ у сферах – екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування, державне управління та публічне адміністрування, педагогіка, яка сприяє інституційній модернізації транскордонної взаємодії на глобальному, регіональному, національному й інституційному рівнях, а також адміністративного управління портативності науково-методичного та інформаційно-аналітичного мережевого матеріально-технічного забезпечення на засадах системи ноосферної освіти на принципах автономності, доступності, неперервності, академічної мобільності, етики та доброчесності, природоощадності та здоров’язбереження націй у консорціумі університетів задля гарантій безпеки й якості життя у біосоціальному вимірі. Сформульовано у глобальному вимірі сучасні методологічні напрями досліджень безпеки й якості життя, схарактеризовано сучасний стан проблеми. Конкретизовано цільовий компонент актуалізованої наукової проблеми через суперечності, методи та засоби дослідження, визначено новизну та структуру сфери наукового дослідництва. У авторському тлумаченні представлено дефініцію «методологія безпеки й якості життя на засадах ноосферної освіти», виокремлено етапи дослідження, запропоновано гіпотезу наукового напряму, його новизни та передбачено у висновках досягнення переваг результатів її релевантності. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Компринт | uk |
dc.subject | Методологія системного управління (безпеки й якості життя) | uk |
dc.subject | системи освіти | uk |
dc.subject | науки та інноватики | uk |
dc.subject | ноосферний цивілізаційний розвиток | uk |
dc.subject | безпека й якість життя | uk |
dc.subject | екологія людини та екологічна політика | uk |
dc.subject | квалітологія та освітня політика | uk |
dc.subject | мережеві об’єднання та асоціації | uk |
dc.subject | глобалізаційні екологічні виклики та небезпеки | uk |
dc.subject | соціо-екологічна комфортність довкілля | uk |
dc.subject | психо-емоційний інтелект розвитку людського потенціалу | uk |
dc.subject | соціально-економічний та еколого- безпечний добробут | uk |
dc.subject | гармонія сприйняття і відображення особистості в умовах біфуркації цивілізаційного розвитку | uk |
dc.subject | система ноосферної освіти з модульними кластерами безпеки і якості життя | uk |
dc.subject | екології людини | uk |
dc.subject | національної безпеки | uk |
dc.subject | ноосферології та квалітології | uk |
dc.title | Нарощення методологічного потенціалу ноосферної освіти у проектній діяльності | uk |
dc.type | Monograph/book section | uk |