Короткий опис(реферат):
Визначено, що наукова (науково-технічна) мультидисциплінарна проектна діяльність щодо формування методології безпеки й якості життя на засадах формування системи ноосферної освіти полягає в обґрунтуванні, дослідженні, розробленні, впровадженні та апробації поліваріантних моделей сучасних за особливостями їх цільового призначення та модернізованих систем підготовки фахівців і професіоналів нової формації, здатних протистояти глобальним екологічним викликам: передбачає реалізацію методології системного адміністративного управління архітектонікою поліваіріантних моделей ноосферно-орієнтованої (на засадах безпеки й якості життя) підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації та стажування вихователя – учителя – педагога – наставника – науково-педагогічного працівника – здобувача освіти; враховує принципи і підходи: ноосферний, квалітологічний, футуристичний, конструктивно-проблемний, ситуативно-інноваційний, діяльний та програмно-цільовий, нормативно-аксіологічний, культурологічний, системний, інформаційний, синергетичний,комплексний, проблемно-сценарний, структурно-функціональний, системно-генетичний і морфологічний, соціокультурний, як підходи наукового пізнання стану та розвитку системи; комплексні функції методології (критично-експертна,критеріально-індикативна, орієнтаційна (цілеспрямована), аналітично-релевантна – евристична, інструментально-технологічна, прогностична, світоглядна та футуристична, креативна), які спрямовані на передбачення, усунення та запобігання екологічним ризикам і небезпекам цивілізаційного розвитку; включає освітньо-наукові модулі – ноосферологія, методологія системного управління, квалітологія (безпека й якість життя), прогнозування та моделювання позитивного психо-емоційного розвитку; розроблення мережевих он-лайн воркшопів підготовки здобувачів освіти та наукових ступенів усіх категорій зацікавлених; об’єднує поліпрофільну семантику закладів вищої освіти та наукових установ у сферах – екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування, державне управління та публічне адміністрування, педагогіка, яка сприяє інституційній модернізації транскордонної взаємодії на глобальному, регіональному, національному й інституційному рівнях, а також адміністративного управління портативності науково-методичного та інформаційно-аналітичного мережевого матеріально-технічного забезпечення на засадах системи ноосферної освіти на принципах автономності, доступності, неперервності, академічної мобільності, етики та доброчесності, природоощадності та здоров’язбереження націй у консорціумі університетів задля гарантій безпеки й якості життя у біосоціальному вимірі. Сформульовано у глобальному вимірі сучасні методологічні напрями досліджень безпеки й якості життя, схарактеризовано сучасний стан проблеми.
Конкретизовано цільовий компонент актуалізованої наукової проблеми через
суперечності, методи та засоби дослідження, визначено новизну та структуру
сфери наукового дослідництва. У авторському тлумаченні представлено дефініцію
«методологія безпеки й якості життя на засадах ноосферної освіти», виокремлено
етапи дослідження, запропоновано гіпотезу наукового напряму, його новизни та
передбачено у висновках досягнення переваг результатів її релевантності.