У статті проведено дослідження теоретичних підходів до розуміння правової природи адміністративних послуг у сфері будівництва через призму співвідношення адміністративних послуг та функцій держави, а також ознак таких послуг у сфері будівництва. Доведено, що адміністративні послуги є однією з складових державних функцій, зважаючи на те, що якщо під час реалізації функцій органу публічної влади переважає громадський інтерес, то при наданні цим органом послуг значно посилюється приватний інтерес, але реалізується він в межах публічних правовідносин. Охарактеризовано такі ознаки адміністративних послуг через призму сфери будівництва: результативність; оплатність; ґрунтуються як на публічній, так і на приватній власності; мають необмежене коло суб’єктів, що користуються ними; спрямовані на реалізацію прав, свобод i законних інтересів; є результатом здійснення владних повноважень уповноваженим суб’єктом щoдo пpийняття індивідуального адміністративного акта, видачі дозволу (ліцензії), сертифікатів, та інші.За результатами дослідження автор стверджує, що наукові позиції щодо ознак адміністративних послуг є в переважній більшості схожими, однак різняться за окремими питаннями, що, на нашу думку, подекуди є досить дискусійними та змінюють уявлення про адміністративну послугу в цілому. Автор доводить, що адміністративні послуги є однією зі складових державних функцій. Автор
визначив складну структуру таких ознак, що стануть предметом наших розвідок у майбутньому, виділивши їх у такі групи: 1) суб’єктні ознаки: а) невизначене коло суб’єктів звернення за послугами; б) чітко визначене коло суб’єктів, що уповноважені на такі дії нормативним актом; 2) об’єктні ознаки: а) оплатність; результативність; нормативно передбачена процедура; 3) якісні ознаки: а) своєчасність; б) доступність, в) професійність.
In the article, the author conducted a study of theoretical approaches to understanding the legal nature of administrative services in the field of construction through the prism of the relationship between administrative services and functions of the state, as well as the characteristics of such services in the field of construction.The author proves that administrative services are one of the components of state functions, considering
the fact that if the public interest prevails during the implementation of the functions of a public authority, then when this body provides services, the private interest is significantly strengthened, but it is realized within the framework of public legal relations.
The author characterizes the following characteristics of administrative services through the prism of the construction sector: effectiveness; solvency; are based on both public and private ownership; have an unlimited range of subjects using them; aimed at the realization of rights, freedoms and legitimate interests; is the result of the exercise of authority by an authorized entity regarding the adoption of an individual administrative act, the issuance of a permit (license), certificates, etc.According to the results of the research, the author claims that scientific positions on the characteristics of administrative services are mostly similar, but differ on certain issues, which, in our opinion, are sometimes quite debatable and change the perception of administrative services.The author proves that administrative services are one of the components of state functions. The author
defined a complex structure of such features that will be the subject of our investigations in the future, dividing them into the following groups: 1) subject features: a) an undefined circle of subjects requesting services; b) a clearly defined circle of subjects authorized to take such actions by a regulatory act; 2) object features: a) solvency; performance; legally prescribed procedure; 3) qualitative characteristics: a) timeliness; b) availability, c) professionalism.