Етап початкової підготовки в плаванні займає важливе місце в опануванні навичками плавання у дітей молодшого шкільного віку. Завдяки використанню природних чинників та правильно підібраних вправ на суші та у воді, можна досягти бажаного ефекту в покращенні плавальної підготовленості дітей за короткий проміжок часу. Мета дослідження – визначення організаційно-методичних особливостей навчання плаванню дітей на етапі початкової підготовки. Методологія дослідження. В роботі були застосовані методи теоретичного рівня дослідження: аналіз, порівняння, індукція, дедукція, систематизація та узагальнення науково-методичної літератури, нормативно-правових документів. Результати. Встановлено таку послідовність етапів навчання плавання для дітей молодшого дошкільного віку, а саме: ознайомлення з водою, звикання до води, подолання опору води, занурення у воду головою, вміння триматись на воді, вміння відкривати очі у воді, ковзання у воді, виконання гребкових рухів та вивчення стрибків у воду. Висновки. Встановлено, що для початкового навчання плаванню успішно використовуються ігри на ознайомлення з властивостями води, занурення, спливання, лежання, ковзання, дихання. Адаптація до води може відбуватися в умовах як глибоководного басейну, так і мілководного, включати підготовчі вправи в умовах можливості відчувати опору та властивості водного середовища.
The stage of initial training in swimming occupies an important place in mastering swimming skills in children of primary school age. Thanks to the use of natural factors and properly selected exercises on land and in water, it is possible to achieve the desired effect in improving children's swimming readiness in a short period of time. The purpose of the research is to determine the organizational and methodological features of children's swimming training at the stage of initial training. Research methodology. The work used the methods of the theoretical level of research: analysis, comparison, induction, deduction, systematization and generalization of scientific and methodological literature, regulatory and legal documents. Results. The following sequence of stages of learning to swim for children of younger preschool age has been established, namely: familiarization with water, getting used to water, overcoming water resistance, diving headfirst into water, the ability to stay afloat, the ability to open eyes in the water, sliding in the water, performing paddling movements and learning diving. Conclusions. It has been established that for the initial teaching of swimming, games for familiarization with the properties of water, diving, surfacing, lying down, sliding, and breathing are successfully used. Adaptation to water can take place in the conditions of both a deep-water pool and a shallow one, include preparatory exercises in the conditions of the opportunity to feel the resistance and properties of the water environment.