Контрольні нормативи з визначення прояву рухових якостей учнів є важливим стимулом у вирішенні навчальних, оздоровчих і виховних завдань фізичного виховання. Дослідження спрямована на розробку кількісних і якісних критеріїв розвитку рухових якостей учнів 5-9 класів, обґрунтування результатів педагогічного контролю тестування в процесі занять волейболом. Результатів педагогічного контроль та їх оцінка є основним фактором для отримання об’єктивної інформації про стан та ефективність навчальної діяльності учнів в процесі фізичного виховання. Мета дослідження - розробка оціночні якісних та кількісних критерії компетентності та експериментальна перевірка впливу занять волейболом на показники рухових якостей учнів середніх класів. Наукова новизна полягає в побудові регресійних моделей оцінювання рухових якостей, у визначенні впливу занять волейболом на динаміку їх змін за результатами етапного контролю. Результати дослідження обґрунтовують впровадження диференційованого підходу до учнів в процесі фізичного виховання та вказують на необхідність розробки нових інформативних тестів та контрольних нормативів їх фізичної підготовленості.
Control standards for determining the manifestation of motor qualities of students are an important incentive in solving educational, health and educational tasks of physical education. The research is aimed at the development of quantitative and qualitative criteria for the development of motor qualities of students of grades 5-9, substantiation of the results of pedagogical control of testing during volleyball lessons. Pedagogical control and evaluation of the results is the main factor for obtaining objective information about the state and effectiveness of students' educational activities in the process of physical education. The purpose of the research is to develop qualitative and quantitative evaluation criteria of competence and experimentally check the influence of volleyball classes on indicators of motor qualities of middle school students. The scientific novelty consists in the construction of regression models for the assessment of motor qualities, in determining the influence of volleyball classes on the dynamics of their changes based on the results of stage control. The results of the study justify the introduction of a differentiated approach to students in the process of physical education and indicate the need to develop new informative tests and control standards for their physical fitness.