Одним із суттєвих шляхів активізації рухової активності є залученість молоді до різних форм фізкультурно- оздоровчої й спортивної діяльності. Ми розглядаємо квест-програми як можливість підвищення мотивації до фізкультурно-спортивної та оздоровчої діяльності в здобувачів.
Гіпотеза дослідження: Передбачається, що процес формування мотивації здобувачів до занять фізичною культурою буде ефективнішим за цілеспрямованого та систематичного використання квест-програм у змісті навчання.
Мета дослідження полягає в з’ясуванні особливостей мотивації на заняттях з фізичної культури та спорту і визначенні ролі використання квест-програм.
Результати. В нашому дослідженні квест-програми розглядаються як один із напрямів підвищення мотиваційної складової в здобувачів на заняттях фізичною культурою. Квест-програми надають здобувачеві можливості для самовизначення, розвитку творчого мислення, емоційного сприйняття змісту навчання.
Використовуючи таку форму навчання здобувачі вчаться усвідомлювати себе як особистість і складову суспільства, розвивати навички здорового способу життя.
Стверджуємо, що впроваджений в освітній процес комплекс квест-програм є одним з ефективних шляхів формування мотивації до занять фізичною культурою. Він сприяє розвитку спортивно-пізнавального інтересу здобувачів, підвищує емоційно-психологічний настрій на заняттях фізичної культури. У зв’язку з цим відбувається вплив на пізнавальну активність здобувачів, сприяння комунікативній взаємодії між ними, і як наслідок, можна говорити про підвищення мотивації до спортивної діяльності.
Висновки. З результатів дослідження можна виокремити наступне: 1. Використання квестів активізує пошукову діяльність здобувачів, спонукає до застосування на практиці теоретичних знань, умінь та навичок, розвитку інтелектуальних, творчих і організаційних здібностей. 2. При виховуванні мотивації до занять фізичною культурою використовуються різноманітні методи організації занять з фізичної культури, але ефект в становленні інтересу виходить не завжди значний. У зв’язку з цим необхідно використовувати активні та інтерактивні методи навчання, одним із яких є квест. 3. Під час проходження квесту стає можливим вдале поєднання вивчення необхідної інформації із використанням на практиці спортивних вмінь та формування відповідних мотивації до навчання фізичною культурою.
One of the essential ways of intensification of motor activity is the involvement of young people in various forms of physical culture, health and sports activities. We consider quest-programs as an increase in motivation for physical culture, sports and health-related activities among applicants.
Research hypothesis: It is assumed that the process of forming the motivation of students to engage in physical education will be more effective with purposeful and systematic use of quest programs in the content of education.
The purpose of the research is to find out the specifics of motivation in physical education and sports classes and to determine the role of using quest programs. The results: In our research, quest programs are considered as one of the ways to increase the motivational component of students in physical education classes. Quest programs provide the applicant with opportunities for self-determination, development of creative thinking, emotional perception of the content of education. Using this form of education, students learn to be aware of themselves as individuals and members of society, develop healthy lifestyle skills. We claim that the complex of quest programs implemented in the educational process is one of the effective ways of forming motivation for physical education. It contributes to the development of sports and cognitive interest of students, improves emotional and psychological mood during physical education classes. In this regard, there is an impact on the cognitive activity of the students, promotion of communicative interaction between them, and as a result, we can talk about increasing motivation for sports activities.
The conclusions: 1. The use of quests activates the search activity of applicants, encourages the practical application of theoretical knowledge, abilities and skills, the development of intellectual, creative and organizational abilities. 2. When raising motivation for physical education, various methods of organizing physical education classes are used, but the effect in generating interest is not always significant. In this regard, it is necessary to use active and interactive learning methods, one of which is a quest. 3. During the quest, it becomes possible to successfully combine the study of the necessary information with the practical use of sports skills and the formation of the appropriate motivation for physical education.