Зниження стану здоров’я молоді стало важливою соціальною проблемою для сучасного суспільства. Майже два роки весь світ живе в умовах пандемії. А останні пів роки Україна живе ще й в умовах війни. Це негативно впливає на здоров’я української нації, зокрема на учнівську молодь, як майбутнього покоління України. Тому перед сучасним спеціалістом у сфері фізичного виховання та спорту основним завданням є популяризація самостійних занять фізичною культурою для підвищення рівня рухової активності для студентської молоді, як один із головних пріоритетів для формування здорового способу життя. Мета дослідження – створення педагогічних умов для організації самостійних занять з фізичної культури для формування свідомого ставлення студентів до власного здоров’я. Дослідження проводилось на базі НУ «Запорізька політехніка» в організованому процесі змішаного та дистанційного навчання. У дослідженні взяли участь 319 юнаків віком 17-18 років, які були поділені на дві групи: контрольну – КГ (n =157) і експериментальну – ЕГ (n =162). Розподіл по групам, як і участь в експерименті відбувались за власним бажанням. Усі студенти були віднесені до основної медичної групи. Нами було розроблено та впроваджено експериментальну методику «Організація самостійних занять фізичною культурою». Порівняння результатів до та після експерименту показало позитивну динаміку в ЕГ із достовірною значущістю (р˂0,05; р<0,001) за більшістю показників тестування теоретичної та фізичної підготовленості юнаків. Отримані данні свідчать, що розроблена методика є ефективною і має право на існування.
Health deterioration of young people has become an important social problem for modern society. For almost two years, the whole world has been living in the conditions of a pandemic. And for the last six months, Ukraine has also been living in war. This has a negative impact on the health of the Ukrainian nation, in particular on the student youth, as the future generation of Ukraine. That’s why, the main task for a modern specialist in the physical education and sports sphere is the popularization of self-tuition to increase the physical activity level of student-age population as one of the main priorities for the healthy lifestyle formation. The purpose of the research is to create pedagogical conditions for the organization of self-tuition in physical culture to form a conscious attitude of students towards their own health. The research was conducted on the basis of Zaporizhzhya Polytechnic University in the organized process of mixed and online learning forms. The study engaged 319 male students aged 17-18, who were divided into two groups: control - CG (n = 157) and experimental - EG (n = 162). Students setting into the groups, as well as participation in the experiment was voluntarily. All male students were classified in the main medical group. There was developed and implemented the experimental methodology "Organization of physical education self-tuition". Comparison of results before and after the research established positive dynamics in EG with mathematical evidence (р˂0.05; p<0.001) for most indicators of testing the academic education and physical fitness of male students. The data obtained show that the developed methodology is effective and has the right to exist.