Здійснено теоретичний аналіз проблеми впровадження оздоровчих систем у фізичне виховання дітей дошкільного віку з метою їх оздоровлення. Науковцями підмічено, що для продуктивного вирішення оздоровчих завдань фізичного виховання дітей дошкільного віку доцільно використання сучасних фізкультурно-оздоровчих технологій. Використання сучасних технологій оздоровлення дітей набуває ефективності за певних умов, а саме: опанування педагогами таких технологій, у яких є рухові дії, що включають різні пропріорецептори та активізують в комплексі органи і системи організму дітей, їхні аналізатори та сприяють формуванню базових програмових рухових умінь і навичок, тобто – фізкультурній освіті; створення на заняттях з фізичної культури здоров’язбережувального середовища. Відомі оздоровчі системи умовно можна розділити на сучасні і традиційні. Зміст оздоровчих систем, як правило може складатися з блоків фізичних вправ, дихальних вправ, музичної терапії, танцювальних вправ, вправ на загартування тощо. успішній реалізації оздоровчої спрямованості уроків фізичної культури в сучасній школі сприятиме застосування оздоровчих систем. Метою усіх оздоровчих технологій є навчити дітей використовувати отримані знання в повсякденному житті та сформувати в них всі необхідні навички, уміння та знання щодо здорового способу життя. Оздоровчі системи сприяють покращенню якості педагогічного процесу, його модифікації, толерантності і гнучкості. У результаті дослідження окреслено проблеми, що пов’язані зі здоров’ям дітей, необхідність переорієнтації змісту методики занять на оздоровлювальний ефект та формування валеологічних навичок, а також розширення застосування оздоровчих систем у фізичному вихованні дітей закладів дошкільної освіти. Установлено та експериментальним шляхом підтверджено ефективність застосування оздоровчих систем у різних формах фізичного виховання дітей дошкільного віку. Наприкінці педагогічного експерименту покращення зазнали, як у дівчаток, так і у хлопчиків функціональні показники серцево-судинної (за ЧСС, АТ, функціональній пробі Мартіне-Кушелевського, коефіцієнтом витривалості, індекс функціональних змін за Р. М. Баєвським) та дихальної системи (пробами Штанге-Генчі, ЖЄЛ, індексом Скібінського). За станом фізичного здоров’я (методика Т.Ю. Круцевич) виявлено наприкінці дослідження позитивний парозподіл хлопчиків та дівчаток з більш низьких рівнів на більш високі.
A theoretical analysis of the problem of implementing health systems in the physical education of preschool children with the aim of improving their health was carried out. Scientists have noticed that it is advisable to use modern physical culture and health technologies for a productive solution to the health-improving tasks of physical education of preschool children. The use of modern technologies for improving the health of children becomes effective under certain conditions, namely: mastering by teachers of such technologies that have motor actions that include various proprioceptors and activate in a complex all the organs and systems of the children's body, their analyzers and contribute to the formation of basic program motor skills and skills, i.e. physical education; creation of a health-preserving environment in physical education classes. Well-known healthcare systems can be conditionally divided into modern and traditional. The content of wellness systems, as a rule, can consist of blocks of physical exercises, breathing exercises, music therapy, dance exercises, hardening exercises, etc. the successful implementation of the health-improving orientation of physical education lessons in a modern school will be facilitated by the use of health-improving systems. The purpose of all health technologies is to teach children to use the acquired knowledge in everyday life and to form in them all the necessary skills, abilities and knowledge about a healthy lifestyle. Health systems contribute to improving the quality of the pedagogical process, its modification, tolerance and flexibility. As a result of the study, the problems related to children's health, the need to reorient the content of the teaching methods to the health-improving effect and the formation of valeological skills, as well as the expansion of the use of health- improving systems in the physical education of children in preschool education institutions are outlined. The effectiveness of the use of health-improving systems in various forms of physical education of preschool children has been established and experimentally confirmed. At the end of the pedagogical experiment, the functional indicators of the cardiovascular (according to heart rate, blood pressure, functional test of Martine-Kushelevsky, endurance coefficient, index of functional changes according to R.M. Baevsky) and respiratory system improved in both girls and boys (tests Stange-Henchi, vital capacity of the lungs, Skibinsky index). According to the state of physical health (methodology T.Yu. Krutsevich) at the end of the study, a positive redistribution of boys and girls from lower to higher levels was found.