ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Горбенко, О. В.![]() |
|
dc.contributor.author | Шкуропацька, О. С.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2022-12-06T09:53:48Z | |
dc.date.available | 2022-12-06T09:53:48Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Горбенко О. В. Методика розвитку здатності до управління часовими, просторовими і силовими параметрами рухів у дітей старшого дошкільного віку / О. В. Горбенко, О. С. Шкуропацька // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. – Вип. 10 (155). – С. 57-61. – DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.10(155).14 | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38464 | |
dc.description.abstract | У процесі фізичного виховання дітей дошкільного віку цілеспрямованому розвитку координаційних здібностей повинна приділятися особлива увага. Рівень розвитку координаційних здібностей, як і будь-яка фізична якість, в значній мірі залежить від прояву властивостей нервової системи і особливо сенсорних систем людини. Дошкільний вік є сприятливим для розвитку широкого кола координаційних здібностей, тому їх цілеспрямований розвиток має починатися саме в дошкільному віці. Тільки в цьому випадку можна забезпечити необхідну та загальну фізичну підготовленість дітей. Стаття присвячена питанню покращення рівня розвитку здібностей дітей старшого дошкільного віку до управління часовими, просторовими і силовими параметрами рухів. Мета дослідження - дослідити вплив експериментальної методики фізичних вправ на показники дітей старшого дошкільного віку. В ході педагогічного експерименту було створено експериментальну та контрольну групи. До дослідження були залучені хлопчики та дівчата віком 5 та 6 років, відповідно по 20 дітей в кожній групі. Контрольна група займалась на заняттях фізичної культури за навчальною програмою дошкільного навчального закладу, а діти, що увійшли до експериментальної групи займались за програмою, що базується на використанні вправ для підвищення рівня координаційних здібностей. У ході дослідження було визначено рівень координаційних здібностей дітей до управління часовими, просторовими і силовими параметрами рухів, до експерименту, після експерименту, та порахований приріст показників експериментальної та контрольної груп. Експериментальна методика спеціальної фізичної підготовки дітей старшого дошкільного віку розвитку здібностей до управління просторово-часовими і силовими параметрами рухів позитивно вплинула на загальний рівень фізичного стану дітей і на підвищення координаційних здібностей дітей. | uk |
dc.description.abstract | In the process of physical education of preschool children, special attention should be paid to the purposeful development of coordination abilities. The level of development of coordination abilities, like any physical quality, largely depends on the manifestation of the properties of the nervous system and especially the sensory systems of a person. Preschool age is favorable for the development of a wide range of coordination abilities, so their purposeful development should begin precisely at preschool age. Only in this case, it is possible to ensure the necessary and general physical fitness of children. The article is devoted to the issue of improving the level of development of the abilities of older preschool children to manage temporal, spatial and force parameters of movements. The purpose of the study is to investigate the influence of experimental methods of physical tasks on the performance of older preschool children. During the pedagogical experiment, experimental and control groups were created. Boys and girls aged 5 and 6 were involved in the study, respectively 20 children in each group. The control group was engaged in physical education classes according to the educational program of the preschool educational institution, and the children who were included in the experimental group were engaged in the method of the program, which is based on the use of exercises to increase the level of coordination abilities. In the course of the study, the level of coordination, namely the children's ability to control the temporal, spatial and force parameters of movements, to the experiment, and the increase in the indicators of the experimental and control groups was determined. The experimental technique of special physical training of children of older preschool age for the development of abilities to manage temporal, spatial and force parameters of movements had a positive effect on the general level of physical condition of children and on the improvement of children's coordination abilities. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | дошкільна освіта | uk |
dc.subject | координаційні здібності | uk |
dc.subject | методика | uk |
dc.subject | фізичне виховання | uk |
dc.subject | фізична підготовка | uk |
dc.subject | preschool education | uk |
dc.subject | coordination abilities | uk |
dc.subject | methodology | uk |
dc.subject | physical education | uk |
dc.subject | physical training | uk |
dc.title | Методика розвитку здатності до управління часовими, просторовими і силовими параметрами рухів у дітей старшого дошкільного віку | uk |
dc.title.alternative | Methods of developing the ability to control temporal, spatial and force parameters of movements in children of older preschool age | uk |
dc.type | Article | uk |