Статтю присвячено визначенню особливостей методичної діяльності викладачів факультетів мистецтв закладів вищої педагогічної освіти України. Розглянуто сутність понять «діяльність», «педагогічна діяльність» та визначено роль методичної діяльності у структурі педагогічної діяльності викладача закладу вищої освіти. У дослідженні встановлено, що ефективність професійно-педагогічної діяльності викладача залежить від їх якісної методичної підготовки, складовими компонентами якої є індивідуальний соціально-особистісний досвід викладача та педагогічні переконання, як інтегральна якість його особистості. Визначено, що результатом методичної підготовки викладача стає сформована методична компетентність. Окреслено сутнісні компоненти методичної компетентності, яка включає мобільність знань, гнучкість застосування методів, критичність мислення й відповідальність за дії та виявлено, що методична компетентність детермінується методичними навичками та звичками, професійно значущими якостями. Результатом методичної підготовки викладача стає професійно-психологічна готовність. У статті проаналізовано дефініцію понять «методична діяльність» та «методична робота», означено мету, принципи, особливості їх здійснення у контексті професійної діяльності викладача, та, зокрема, в контексті професійно-педагогічної діяльності педагога-музиканта. Аналіз досліджень науковців, а також практичного досвіду діяльності факультетів мистецтв засвідчив, що основними видами методичної діяльності викладачів є навчально-методична, науково-методична та організаційно-методична діяльність, визначено сутність, зміст та основні форми їх організації. Схарактеризова-но нормативно оптимальні структури діяльності викладачів закладу вищої освіти, залежно від займаної ними посади, що показали що домінуючим видом методичної діяльності асистентів та старших викладачів є навчально-методична діяльність, а домінуючою методичною діяльністю доцентів є науково-методична.
The article is devoted to the determination of the peculiarities of the methodical activity of the teachers of the faculties of arts of the institutions of higher pedagogical education of Ukraine. The essence of the concepts "activity", "pedagogical activity" was considered, and the role of methodical activity in the structure of the pedagogical activity of a teacher of a higher education institution was determined. The research established that the effectiveness of the teacher's professional and pedagogical activity depends on their qualitative methodical training, the components of which are the teacher's individual social and personal expe-rience and pedagogical beliefs as an integral quality of his personality. It was determined that the result of methodical training of the teacher is formed methodical competence. The essential components of methodical competence are outlined, which includes mobility of knowledge, flexibility in the application of methods, critical thinking and responsibility for actions, and it is found that methodical competence is determined by methodical skills and habits, professionally significant qualities. The result of methodical training of a teacher is professional and psychological readiness. The article analyzes the definition of the con-cepts "methodical activity" and "methodical work", defines the purpose, principles, and peculiarities of their implementation in the context of the professional activity of a teacher, and, in particular, in the context of the professional and pedagogical activity of a teacher-musician. The analysis of the research of scientists, as well as the practical experience of the faculties of arts, proved that the main types of methodical activity of teachers are educational-methodical, scientific-methodical and organizational-methodical activity, the essence, content and main forms of their organization were determined. The normatively optimal activity structures of teachers of the higher education institution were characterized, depending on the position they held, which showed that the dominant type of methodical activity of assistants and senior teachers is educational and methodical activity, the dominant methodical activity of associate professors is scientific and methodical.