Метою дослідження є теоретично обґрунтувати і експериментально перевірити ефективність організаційних форм і методів виховання в учнів 1-2 класів наполегливості у процесі занять хортингом. У статті наданий досвід роботи, висвітлені різні моделі побудування занять з дітьми, особливості хортингу як педагогічного засобу виховання наполегливості у дітей 6-7 років, а також концепції і підходи до класифікації фізичних вправ та оздоровчого дитячого хортингу, критерії діагностування рівня вихованості наполегливості у молодших школярів, подано результати дослідження виховання наполегливості та ефективності організаційних форм у процесі занять хортингом. Висновки: використовуючи під час занять спеціальні фізичні вправи та досліджені педагогічні умови, розвивати треба не абстрактну волю дитини, а конкретно її компонент – наполегливість і її прояви, причому специфічними для них методами.
Object of the study is a theoretical explanation and experimental verification of the organizational forms and methods effectiveness as well as to determine educational conditions for training of persistance in pupils of the 1st-2nd forms with the help of horting. In the article is represented the work experience, highlight different models of construction activities with children, horting peculiarities as a pedagogical style of education of persistence in children of 6-7 years old, as well as the concepts and approaches to the classification of physical exercise and children's health horting, criteria of diagnosing of levels of upbringing of junior pupils' persistence, we provide the results of the study of educational training of persistence and effectiveness of organizational form of horting. Conclusion: beside abstract will of children, its specific component such as persistence and its manifistations should be developped in children by means of special physical exercises and investigated pedagogical conditions during the classes.