У статті з’ясовано сутність понять «методологія», «методологічний підхід». Розглянуто варіативні наукові позиції учених щодо методології власних досліджень у процесі формування управлінської компетентності здобувачів освіти. Визначено методологічні підходи, що стали основою дослідження формування управлінської компетентності майбутніх викладачів із використанням інноваційних освітніх технологій, а саме: компетентнісний, студенто-центрований, акмеологічний, аксіологічний, технологічний. Виокремлено й охарактеризовано основні принципи дослідження: оптимізації навчання – управління навчанням на основі вибору змісту, методів, форм і прийомів дидактичного впливу з метою досягнення найвищої ефективності освітнього процесу; єдності теорії та практики – орієнтація на практичний досвід в процесі пізнання, який доводить істинність теоретичних положень; толерантності й поваги до різноманітності здобувачів освіти – врахування їхніх особливостей, потреб у освітньому процесі ЗВО; свідомості й активності – поєднання необхідності сприйняття і засвоєння знань із активністю, ініціативністю та самостійністю студентів у процесі їх застосування; суб’єктності – виявлення й створення викладачем умов розвитку і самороз-витку студентів на різних рівнях його суб’єктного буття; інноваційності – реалізація прав на індивідуальну творчу діяльність, на особистісну ініціативу і свободу вибору інновацій; гуманізації освіти – спрямованість освіти на встановлення гуманних стосунків у суспільстві, пріоритет загальнолюдських цінностей; комплексності – розгляд ціннісних орієнтацій особистості як цілісного системного утворення; структурованості і алгоритмізованості – послідовність кроків у реалізації інноваційних освітніх технологій; керованості – управління процесом упровадження інноваційних освітніх технологій у практиці роботи вищої школи.
The article clarifies the essence of the «methodology», «methodological approach» concepts. The variable scientific positions of scientists regarding the methodology of their own research in the process of forming the managerial competence of education seekers have been considered. The methodological approaches that became the basis of the study of the formation of managerial competence of future teachers using innovative educational technologies have been determined, namely: com-petence-based, student-centered, acmeological, axiological, technological. The main principles of the research are singled out and characterized: training optimization – training management based on the choice of content, methods, forms and techniques of didactic influence in order to achieve the highest efficiency of the educational process; unity of theory and practice – orientation to practical experience in the process of learning, which proves the truth of theoretical propositions; tolerance and respect for the diversity of education seekers – taking into account their characteristics, needs in the educational process of higher edu-cation; consciousness and activity – a combination of the need to perceive and assimilate knowledge with the activity, initiative and independence of students in the process of their application; subjectivity – the teacher's identification and creation of conditions for the development and self-development of students at various levels of his subject existence; innovativeness – realization of the rights to individual creative activity, to personal initiative and freedom of choice of innovations; humanization of education – the focus of education on the establishment of humane relations in society, the priority of universal values; the principle of complexity – consideration of the value orientations of the individual as a whole system formation; structuredness and algo-rithmizing – the sequence of steps in the implementation of innovative educational technologies; manageability – management of the process of introducing innovative educational technologies in the work practice of the higher school.